همه رویاهای ما شیطانی اند!؟

ترم اول کلاس های حلقه عرفان تمام شد البته با کلی بحث و جدل بین من و مستر یعنی همان استاد و ما ترم دوم را شروع کردیم.

0

سرویس فرهنگی بهدخت؛ نرگس م/

 در طول دوره اول کلاسها معلوم شد که خانم مستر اصلا سواد درست و حسابی ندارد، برای همین در ترم دوم استاد دیگری به کلاس آمد.

بالاخره ترم یک با هزاران سوال در ذهن مان به پایان رسید و کسی که این کلاس ها را هماهنگ می کرد، مدت ها به دنبال یک استاد قَدَر می گشت تا بالاخره گمشده خود را یافت.

آقای جوانی حدود 30 ساله استاد ما شد. از قبل هم معلوم بود به او گفته بودند که فلان شاگرد با سوال هایش قصد اخلال در کلاس را دارد. من این موضوع را از همان جلسه اول از برخوردها و رفتار استاد و نادیده گرفتن سوال هایم فهمیدم. ولی من دست بردار نبودم. با خودم فکر می کردم که اگر من و صحبت ها و سوال های من حتی یک نفر از این همکلاسی هایم را به فکر فرو ببرد و درصدد تحقیق در مورد ماهیت این کلاس ها و مطالب عنوان شده بر بیاید کافیست ، پس نباید کوتاه می آمدم.

این یکی استاد شیفته و واله طاهری بود و با احترام و عشق و علاقه خاصی راجع به او صحبت می کرد طوری  که انگار در مورد یک قدیس صحبت می کند. این استاد الته دچار توهمات مضحک دیگری هم بود که بعدا عنوان می کنم. یکی از مباحث  در ترم جدید موضوع خواب و خواب دیدن بود.

استاد می گفت که خواب ها به هیچ عنوان محلی برای اعتنا ندارند زیرا تمام خواب هایی که ما می بینیم شیطانی هستند و تعبیری ندارند. ولی من خودم مطمئن بودم  حداقل تا به حال چندین رویای صادقه دیده ام و بنظرم می آمد همه انسان ها حداقل یک بار این موضوع را تجربه کرده بودند. من همین ذهنیتم  را مطرح کردم و استاد بشدت آن را رد کرد. من هم تصمیم گرفتم با آیات قرآن در این رابطه حرفم را اثبات کنم، هر چند  می دانستم ” نرود میخ آهنین در سنگ ” و اینها مسخ شده هستند ولی برای اینکه شاید همکلاسی هایم در این مورد به فکر فرو بروند، برای جلسه بعدی آیاتی از سوره یوسف را در کلاس ارائه کردم که خداوند می فرماید :

” دیدن رویای صادقه از نعمت های پروردگار برای بندگان نیکو کار است”

و آیاتی را که حضرت یوسف رویاهای صادقه می دید و یا خواب های مردم را به حقیقت تعبیر می کرد، مطرح کردم. البته این مطالب را به صورت نوشته کپی کردم و به تعداد شاگردها به کلاس بردم ولی در آخر کلاس دیدم که هیچ کدام کپی هایشان را نبرده اند.

عرفان حلقه (۴)

ادامه دارد…

/انتهای متن/

درج نظر