ارائه مشاوره ژنتیک رایگان به زوج‌های جوان

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه توسعه مراکز ژنتیک در سطح کشور در دستور کار سازمان قرار دارد گفت: زوج‌های جوان می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره ژنتیک استفاده کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح نخستین هتل آپارتمان سالمندان تحت عنوان «حجر‌ابن‌عدی» که صبح امروز با حضور کاظم اولیایی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و همچنین برخی از خیرین برگزار شد اظهار داشت: بنده در طول 2 سال گذشته سه بار به استان خراسان جنوبی سفر کردم که خوشبختانه شاهد اقدامات قابل توجهی از سوی خیرین بوده‌ام.

وی تأکید کرد: قطعاً کارهای خیر به عنوان حسنه و یک کار طیب و طاهر محسوب می‌شود که می‌توان آن را توسعه داد ضمن اینکه کار خیر از جهاد سخت‌تر است.

هاشمی با بیان اینکه باید کارهای امور خیریه بر اساس زمان و مکان و به روز انجام شود گفت: مجموعه بهزیستی در سالهای اخیر توجه ویژه‌ای را به این موضوع داشته است به طوری که هم اکنون از ظرفیت خیرین در بخش‌های مختلف جامعه از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معیشت، توسعه بیمه‌ها و … استفاده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در مجموعه خیرین کشور نهفته است قطعاً می‌توان از این ظرفیت در بخش‌های مختلف کاری استفاده کرد که در این راستا سازمان بهزیستی کشور تدابیری را اتخاذ کرده است.

هاشمی افزود: سازمان بهزیستی کشور بیش از 140 فعالیت را در سطح کشور انجام می‌دهد که در تمامی این فعالیت‌ها می‌توان پیوست خیرین را به آن اضافه کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آمادگی این سازمان برای اجرای پروژه‌های مختلف و در دست اجرا در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سازمان آمادگی داریم مرکز آب درمانی ویژه معلولان و سالمندان را با حمایت خیرین بسازیم ضمن اینکه سازمان بهزیستی کشور اعتبارات  تجهیزات دو طبقه از هتل آپارتمان سالمندان را تأمین خواهد کرد.

وی در ادامه به طرح دانشکار اشاره کرد و گفت: در این طرح سازمان بهزیستی بنا دارد با آموزش و حرفه‌آموزی شرایط را برای اشتغال جامعه هدف فراهم کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان توسعه مراکز روزانه و کاهش مراکز شبانه سالمندان است گفت: ما اعتقاد داریم که سالمندان باید در کنار خانواده‌هایشان زندگی کنند اما به ناچار برخی از خانواده‌ها سالمندان خود را نمی‌توانند نگهداری کنند و در این زمینه سازمان بهزیستی آمادگی پذیرش این افراد را دارد.

هاشمی با بیان اینکه همیشه هزینه‌های پیشگیری کمتر از هزینه‌های درمان بوده است گفت: توجه به معلولیت‌های اکتسابی و ژنتیکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان محسوب می‌شود و در این زمینه سازمان آمادگی ارائه مشاوره ژنتیک رایگان را به خانواده‌ها دارد.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک از خدمات رایگان این مراکز استفاده کنند.

کاظم اولیایی معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان استان هیچ کوتاهی را در تأمین مسکن معلولان و جامعه هدف بهزیستی نکرده‌اند و نخواهند کرد گفت: ما خود را موظف می‌دانیم که به جامعه هدف بهزیستی خدمات بدهی و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا اعتبارات سازمان بهزیستی کشور بر اساس شاخص‌های جدید به استان ها تخفیف پیدا کند و در این زمینه استان های محروم و کم برخوردار مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر