شادترین مردم در سیستان زندگی می‌کنند

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: تغییر هنجارها و ارزش‌ها بر طراحی سبک زندگی تأثیر گذاشته است، در غرب زندگی‌ها به سمت فردگرایی حرکت می‌کند و این موضوع زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار داده است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،کبری خزعلی در همایش زینبیون که صبح امروز در حسینیه حضرت فاطمه(س) برگزار شد با تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و با اشاره به حضور مؤثر زنان در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: دعوت الهی و کار انبیا این است که ما زنده شویم و این احیاگری در مکتب عاشورائیان تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: صبر و استقامت از جمله درس‌های بزرگی است که حماسه عاشورای حسینی به ما می‌آموزد و همواره در آیات قرآنی و احادیث نیز به داشتن صبر و استقامت تأکید شده است.

خزعلی اظهار داشت: ما دو نوع سبک زندگی داریم، در سبک زندگی اول اصول و اعتقادت دینی و اسلامی حاکم است که برنامه‌ریزی‌ها و تغییر و تحولاتی که ایجاد می‌کند به گونه‌ای است که عاقبتش حسن عاقبت است و سبک زندگی دوم که نقطه مقابل سبک زندگی اسلامی است سبک زندگی شرک و نفاق است.

وی افزود: نکته مهم و کلیدی که توانست قیام عاشورا را حیات بخش کند این بود که امام حسین(ع) تنها نبودند و کل خانواده با خلوص در جنگ حاضر شدند و هر لحظه نیز این ابراز خلوص بیشتر می‌شد بنابراین خانواده می‌تواند در حیات بخشیدن بسیار مؤثر باشد و اگر خانواده در امری حضور پیدا کند آن موضوع محقق و آثار آن جهانی می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر بر موضوع سبک زندگی تأکید ویژه‌ای داشتند و اینکه اولویت اول در جامعه خانواده باشد و اگر خانمی با داشتن بالاترین تحصیلات برای تربیت فرزند خود به منزل برگردد جای تحسین دارد.

خزعلی با اشاره به اصولی که در تشکیل خانواده اساسی است، افزود: زوجیت، عدالت و تناسب، رویکرد استراتژیک به خانواده، اصل مدیریت، اصل تعلیم، تربیت و تأدیب، حسن معاشرت، مودت و رحمت، حکمیت و تنظیم سیستم حقوقی خاص از اصولی هستند که همواره باید در زندگی مشترک مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده را از جامعه‌ای بگیرند اعضای آن جامعه را به راحتی می‌توان تغییر داد و در دنیای کنونی دشمن تلاش دارد تا با تغییر در نظام خانواده، سپس نظام آموزشی، فرهنگ عمومی و نظام‌های حکومتی به اهداف خود دست پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: هم اکنون کشورهای اسلامی و کشور ما با موجی از مدرنیته مواجه است که داد و ستدهایی نیز در این زمینه اتفاق افتاده است، که تلاش دارند اصول مدرنیته خود را با آیات و احادیث در بیامیزند و با عنوان اسلامی کردن مدرنیته آن را به زندگی ما وارد کنند.

خزعلی افزود: ما متأسفانه ساختار قوی برای خانواده از ابتدای تولد تا پایان زندگی نداریم و تمام برنامه‌ریزی‌ها را غرب برای ما انجام می‌دهد و متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم با توجه به آیات قرآنی الگوی عملی موفقی را برای زندگی تدوین کنیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تشکیل یک جایگاه عالی برای زن و خانواده تأکید کرده‌اند که این جایگاه با تغییر دولت‌ها و مجلس تغییر پیدا نکند و مرکزی باشد که بتواند با ثبات و فراتر از سه قوه به امور زنان و خانواده رسیدگی و نظارت کند.

خزعلی بیان داشت: تغییر هنجارها و ارزش‌ها بر طراحی سبک زندگی از ساخت آشپزخانه‌های باز تا نوع پوشش تأثیر گذاشته است، در غرب زندگی‌ها به سمت فردگرایی حرکت می‌کند اینکه همه به دنبال خواسته‌ها و حقوق خودشان هستند و کاهش تمایل به فرزند آوری که فرزند را مزاحم می‌دانند و ارتباطات خانوادگی در آنها تغییر کرده است و تمام این موارد تهدیداتی است که زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در تهران به ازای هر 2،14 ازدواج یک طلاق و در استان البرز به ازای هر 3،14 ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد و این در حالی است که در سیستان و بلوچستان به ازای هر 20 ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد و براساس پژوهش‌های انجام شده شادترین مردم ایران نیز متعلق به سیستان و بلوچستان هستند.

خزعلی با اشاره به مشکلات جمعیتی کشور گفت: نسل کشی و عقیم سازی و کنترل جمعیت از جمله مواردی است که دشمن هم اکنون بر روی آن مانور زیادی می‌دهد و تلاش دارد تا با افزایش فشار اقتصادی بر خانواده‌ها جمعیت را کاهش دهند اما نگاه ما نگاه قرآنی است و در قرآن سفارش شده است که اگر در فشار اقتصادی هستید ازدواج کنید، اگر می‌خواهید زندگی پر رونقی داشته باشید فرزند دار شوید.

 /انتهای متن/

درج نظر