حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسأله حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است.

0

سرویس خبر به دخت/

صبح امروز آیت‌الله مهدی انصاری قمی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان صدیقه‌کبری (س) چرام، اظهار کرد: گل عفاف در بوستان حجاب می‌روید و بی‌حجاب همچون شاخ‌های بیرون از حصار باغ است که طمع هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند.

 استاد حوزه علمیه قم نیز احساس کمبود شخصیت در زنان و دختران را از جمله عوامل رو آوری به خودآرایی و خودنمایی دانست و تشریح کرد: فاقدان کمال سیرت می‌کوشند جمال صورت را به نمایش عمومی بگذارند.

این عالم شیعه افزود: از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا (س) نزدیک‌ترین حالات یک زن به خدای منان زمانی است که خود را از دید نامحرمان دور کرده و در منزل به وظیفه خود که همانا خانه‌دارى و پذیرایى از همسر است اهتمام داشته باشد.

وی در ادامه به تشریح فلسفه وجود حجاب و عفاف پرداخت و خاطرنشان کرد: مسأله حجاب یکی از جنجالی‌ترین مسائل دنیای دیروز و امروز است، خصوصاً طرفداران اعلامیه حقوق بشر که با بیان کردن «تساوی حقوق زن و مرد»، پوشش را برای زن عامل بازدارنده و دست و پاگیر دانست و آن را برخلاف آزادی وانمود و به‌ عنوان حمایت از حقوق زن، مطرح کرده و این مسأله را بسیار حساس کرده است.

این استاد روحانی گفت: در صورتی که از دیدگاه اسلام پوشش و حجاب پس از تجزیه و تحلیل به نفع زن و جامعه است و نه تنها دست و پا گیر نیست و ضدیتی با آزادی ندارد، بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامی می‏‌توانند در برترین فعالیت‏‌های اجتماعی فرهنگی و دینی حضور داشته و در چارچوب آزادی‏‌های صحیح و قابل قبول، از حق آزادی خود بهره گیرند.

انصاری در پایان گفت: حجاب در اسلام به معنای پرده‌نشینی و گوشه‌نشینی و کناره‌گیری نیست، بلکه به معنای پوششی مورد تایید و در شأن زن برای جلوگیری از فساد و حفظ کرامت آنان است، و ما امروز در جمهوری اسلامی ایران می‏‌بینیم که زنان در همه صحنه ‌ها و عرصه ‌ها، از نمایندگان مجلس گرفته تا آموزش و پرورش و بیمارستان ‌ها و ادارات، می‏‌توانند در چارچوب حفظ پوشش اسلامی به کار و تلاش بپردازند، بی آن‏که حجاب اسلامی برای تلاش‌‏های آنان، مشکلی ایجاد کند، و حق آزادی صحیح آن‌ها را تضییع کند.

 /انتهای متن/

درج نظر