از بشری بپرس

­”از بُشری بپرس” در سایت به­دخت به سوالات مختلف شما در همه این زمینه­ها پاسخ می­دهد، به­شرط این که شما بپرسید.

2

سرویس ما و زندگی به دخت/ شما به عنوان عضوی از جامعه چقدر با حقوق خود آشنایید؟ افراد وابسته به هر گروه و جماعتی، از یک گروه کوچک مثل خانواده  گرفته تا جامعه بزرگی مثل شهر، کشور و …، دارای حقوقی هستند و باید این حقوق را بشناسند. اصلا ” دانستن”  اولین حق هر فردی است و “حق شهروندی” یعنی آگاهی به همه این حقوق.

پدر     مادر       برادر       خواهر       همسر        فرزند    خویشاوند نسبی      خویشاوند سببی

فرد

همسایه    همکلاسی   دوست       همکار      هم­محله­ای      همشهری          هموطن           همنوع

پس شما در هر یک  از این جایگاه­ها که باشید، حقوقی دارید که باید آن را بدانید تا بتوانید از آن استفاده کنید و اجازه ضایع شدن آن را ندهید و متقابلا در سایه این آگاهی با حقوق دیگران هم آشنا می­شوید و به آن احترام می­گذارید.

ژان ژاک روسو نویسنده فرانسوی می­گوید: حقوق تو تا جایی ادامه دارد که با حقوق دیگران تعارض نداشته باشد.

یک جامعه متمدن جامعه­ای قانونمند است که در آن هرکس به حقوق خود می­رسد.

آیا شما به حقوق خود به­عنوان………… آگاهی دارید؟ آیا تا به­حال در این زمینه سوالی برای شما مطرح شده است؟ مثلا آیا در مورد حقی مثل “حق داشتن اسم خوب” فکر کرده­اید ؟  در باره “حق انتخاب همسر مناسب” چه می­دانید ؟ آیا تا به­حال به عقدنامه­ خودتان و شرایطی که در آن نوشته شده، نگاه کرده­اید؟ حقوق قانونی  دختر از 9 سالگی هیچ­وقت مورد توجه کسی بوده است؟ آیا می­دانید که داشتن رابطه سالم با دیگران حق شماست؟ از حقوق اجتماعی- سیاسی خود تابه­حال چقدر استفاده کرده­اید؟

 ­”از بُشری بپرس” در سایت به­دخت به سوالات مختلف شما در همه این زمینه­ها  پاسخ می­دهد، به­شرط این که شما بپرسید. /انتهای متن/

نمایش نظرات (2)