افزايش آمار نازايي و سقط به دليل بيماري آندومتريوز

افزايش آمار نازايي و سقط هاي مکرر، به دليل بيماري آندومتريوز در ميان زنان ايراني است و استرس، آلودگي هاي محيطي اعم از آلودگي هوا، آلودگي صوتي و امواج الکترومغناطيسي، تغيير سبک زندگي و نوع تغذيه به ويژه غذاهاي فرآوري شده، طي سال هاي اخير، آمار مبتلايان به بيماري آندومتريوز را افزايش داده است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از مهر، دکتر ابوطالب صارمي رئيس مرکز تحقيقات سلولي صارم با اعلام اين خبر افزود: آندومتريوز به معناي کاشت سلول هاي داخل رحم (آندومتر) در محوطه شکم است.وي تصريح کرد: آندومتريوز يک بيماري پيش رونده است که سلول هاي آندومتر از طريق لوله هاي انتقال تخمک به خارج رحم انتقال مي يابد و در صورت درمان نشدن به سيستم گوارش تحتاني، مثانه و …. گسترش مي يابد.به گفته صارمي، اگر اين بيماري در مراحل اوليه تشخيص داده شود به سادگي قابل درمان است، اما مراحل پيشرفته آن به جراحي نياز دارد.

وي اظهار کرد: يکي از علل نازايي که باعث چسبندگي لوله هاي رحم و انجام تخمک گذاري هاي غير طبيعي مي شود، آندومتريوز است که تاخير در درمان آن شانس بارداري را کاهش مي دهد.با درمان بيماري آندومتريوز، به ويژه در مراحل اوليه، شانس بارداري دو تا سه برابر افزايش مي يابد. وي يادآور شد: آندومتريوز، سومين علت بستري شدن زنان در بيمارستان به دليل مشکلات سيستم توليد مثل و يکي از علل خارج کردن رحم (هيسترکتومي) است.

 /انتهای متن/

درج نظر