افزایش حمله به مسلمانان و اسلام‌ ستیزی در فرانسه

براساس یک گزارش‌ رسمی، اقدامات نژاد پرستانه علیه مسلمانان فرانسه به ویژه زنان محجبه ساکن در این کشور در 9 ماه اول سال 2013 افزایش یافته است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، در گزارشی که اخیرا توسط “دیده‌بان ملی اسلام ستیزی” در فرانسه تهیه شده مشخص شد نژادپرستی در دوره‌های اخیر در برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و هلند افزایش یافته، اما در این میان فرانسه کشوری است که بیش از همه شاهد اقدامات افراط گرایانه و نژاد پرستانه علیه مسلمانان است.

براساس این گزارش که اخیرا منتشر شد، اقدامات نژاد پرستانه علیه مسلمانان در فرانسه طی 9 ماه ابتدایی سال جاری میلادی، به میزان 11 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش اعلام شده که زنان محجبه‌ مسلمان بیشترین قربانیان اقدامات نژادپرستانه در فرانسه هستند و اقداماتی چون هدف قرار دادن مراسم‌های مذهبی و برخی مسلمانانی که نشانه‌هایی همچون ریش بلند دارد نیز در فرانسه طی سال جاری افزایش یافته است.

علاوه بر این مساجد فرانسه از جمله مسجد بزرگ پاریس نیز مورد هتک حرمت اسلام‌ستیزان و نژاد پرستان فرانسوی قرار گرفت.

در ادامه گزارش فوق آمده در حالی که برخی از مسلمانان شکایت‌های خود را در خصوص اقدامات متجاوزانه نژاد پرستان به پلیس ارائه می‌دهند، عده بسیار زیادی نیز هستند که در این باره هیچ اقدامی نمی‌کنند و در واقع میزان اقدامات خصمانه علیه مسلمانان بیشتر از آنچه است که اعلام شده است.

در همین در حال همزمان با اعلام رسانه‌ها مبنی بر افزایش آمار اقدامات اسلام ستیزانه و خصمانه علیه مسلمان فرانسه، حزب راست افراطی “جبهه ملی ” فرانسه که یک حزب اسلام ستیز است در ماه‌های اخیر قدرت گرفته است.

 /انتهای متن/

درج نظر