مادران برای چشم و هم چشمی تصمیم به سزارین نگیرند

رییس انجمن علمی مامایی ایران با تاکید بر اینکه نباید حق حیات داخل رحمی را از بچه گرفت، عنوان کرد: برای رسیدن زمان زایمان بچه عجله نکنید زیرا زندگی داخل رحمی حق اوست و باید تا رسیدن کامل بچه به رشد مورد نیاز خود صبر کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،ناهید خداکرمی افزود: تاریخی که برای زایمان به مادر می‌دهیم یک تاریخ تخمینی است که ممکن است دو هفته زودتر یا دیرتر اتفاق بیفتد. پس مادران هر روز مراجعه نکنند که چرا زایمان من عقب افتاده است و تقاضای انجام زودتر از موعد سزارین کنند.

وی با بیان اینکه درخواست من از مادران باردار این است که نه ماه بارداری را به اتمام برسانند و بعد از آن صبر کنند تا بچه زمان ورودش را خودش تعیین کند، گفت: علامت رسیدگی کامل جنین شروع دردهای زایمانی یا پارگی کیسه آب دور جنین است، پس مادر باید تا بروز این علائم صبر کند مگر در موارد فشار خون بالای مادر یا ورم بیش از اندازه معمول که ماما در این موارد توصیه‌های لازم را از قبل می‌دهند.

خداکرمی، زایمان بدون علامت را ظلم به بچه دانست و گفت: تعیین زمان انجام سزارین بدون علامت چه توسط دکتر چه توسط مادران که به خاطر مدرسه و … می خواهند نوزادشان را در یک روز خاص به دنیا بیاورند ظلم به کودک است. زندگی داخل رحمی حق اوست و باید تا رسیدن کامل بچه به رشد مورد نیاز خود صبر کرد.

رییس انجمن علمی مامایی ایران با بیان اینکه روش طبیعی بهترین نوع زایمان است، عنوان کرد: سزارین را ابدا برای وضع حمل توصیه نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد:‌ انجام عمل سزارین علاوه بر از دست دادن خون زیاد، احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی، دیابت و آسم را در دوران بزرگسالی برای کودک به همراه دارد. فرزند حق دارد که از کانال زایمانی عبور کند و نفس کشیدن را کم کم یاد بگیرد، همان طور که غذا از مری وارد معده و بعد روده می شود. بنابراین توصیه اکید دارم که مادران به دلیل چشم و هم چشمی از روی آوردن به عمل سزارین خودداری کنند.

/انتهای متن/

درج نظر