طرح آموزش‌ مهارت‌های زندگی درمساجد برای زوجین به خوزستان رسید

معاون فرهنگی و امور جوانان استان خوزستان از اجرایی شدن طرح ارایه آموزش‌ در مساجد برای زوجین با عمر زندگی مشترک زیر پنج سال خبرداد و گفت: توافقات اولیه با حوزه علمیه استان خوزستان انجام شده است و طرح در ایام محرم و صفر اجرا خواهد شد.

0

سرویس خبر به دخت/ 

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا،ابراهیم نصیری گفت: این طرح با توجه به مبلغ محدودی که به آن اختصاص داده شده است فعلا در پنج نقطه آسیب‌پذیر استان خوزستان از لحاظ طلاق اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح شامل چهار ساعت آموزش برای زوجین است، تصریح کرد: برای افزایش مشارکت دومین مسابقات فرهنگی نیز پیش‌بینی شده است که هدایای نفیسی نیز اهدا خواهد شد.

نصیری درباره جزئیات اعتبارات تخصیص یافته، افزود: مبلغ 85 میلیون تومان از وزارتخانه جهت برپا کردن نمایشگاه و جشنواره پیوند آسمانی پرداخت و مقرر شد 10 الی 15 درصد از این مبلغ به اجرایی کردن طرح آموزش زوجین در مساجد اختصاص داده شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان خوزستان با بیان اینکه هنوز تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه منعقد نشده است، اظهار کرد: حوزه علمیه در حال تدوین برنامه و برآورد کار است و پس از مشخص شدن و تعیین اساتید و امضای تفاهم‌نامه، طرح اجرا خواهد شد.

نصیری همچنین با اشاره به طرح 16 ساعت آموزش پیش از ازدواج برای زوجین نیز افزود: بناست این طرح به شکل پایلوت در استان خوزستان اجرا شود و دو ساعت آموزش مهارت زندگی با “مدیریت تعارض بین زوجین و مدیریت مهارت‌های ارتباطی” به آموزش‌های ژنتیک قبل از ازدواج اضافه شود و فعلا در چهار شهرستان آبادان، اندیمشک، ماهشهر و اهواز بعد از ایام محرم و صفر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه گام بعدی تسری دادن آموزش به مقاطع دبیرستان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش خدمت سربازی است، افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها بتوانیم آموزش پیش از ازدواج را در این نهادها نیز تسری دهیم تا بتوانیم موجبات توقف پدیده شوم طلاق که از ناآگاهی و عدم آشنایی به مهارت‌ها و اخلاق زندگی ناشی می‌شود، را فراهم کنیم.

 /انتهای متن/

درج نظر