2هزار زنداني مهريه در زندانهاي كشور

رئيس ستاد ديه كشوراعلام كرد: بيش از دو هزار زنداني مهريه در زندان هاي كشور به سر مي برند كه قادر به پرداخت 110 سكه براي آزادي خود نيستند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از مهر ، اسدالله جولايي صبح دوشنبه در نشست خبري با بيان اينكه در 24 سال گذشته تاكنون 75 هزار زنداني جرائم غير عمد با كمك ستاد ديه كشور و حمايت خيرين از بند آزاد شده اند گفت: در سال 91،  9 هزار و 200 زنداني با كمك خيرين و ستاد ديه آزاد شده كه مبلغ بدهي آن ها حدود 900 ميليارد تومان بود.

جولايي تعداد زندانيان مهريه در كشور را 2 هزار نفر، زندانيان نفقه 350 نفر، زندانيان چك و سفته 4400 نفر و زندانيان ديه را 1250 نفر اعلام كرد و گفت: بر اساس قانون جديد زندانيان مهريه اي كه در زندان به سر مي برند بايد حداقل 110 سكه پرداخت كنند در حالي كه همين تعداد را ندارند.

بانكها مي توانند بخشي از جوايز خود را براي آزادي زندانيان اختصاص دهند

وي از اجراي يكي از مصوبات دولت براي ارائه تسهيلات به زندانيان خبر داد و گفت: بر اساس قانون و مصوبه دولت بانكها مي توانند 5 درصد از 2 درصد جوايز خود را براي آزادي زندانيان اختصاص دهند كه در اين مورد با سازمان اقتصاد اسلامي و بانك تجارت قراردادي منعقد كرديم و بانكهاي پاسارگاد، ملت، صادرات و ملي هم در نوبت قرارداد قرار دارند. همچنين از رسانه ها مي خواهيم به بانكها اعلام كنند در اين كار خير ستاد ديه را همراهي كنند.

كمك 3 ميلياردتوماني شهروندان از طريق خودپردازها

جولايي همچنين از ارائه كمك هاي مردمي در ماه محرم به ستادهاي ديه خبرداد و گفت: در سال جاري 20 هزار نفر 3 ميليارد تومان از طريق خودپردازهاي عضو شتاب به ستاد ديه كمك كردند. در ماه ايام عاشورا و تاسوعا هم كمكهاي 100 تا 300 ميليون توماني در ستادها ثبت شده است.

 /انتهای متن/

درج نظر