بانوان بیشتر خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون البرز بر مشارکت بیشتر بانوان البرزی برای اهدای خون تأکید کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،دکتر حسن حسینی گفت: متاسفانه در کشور ما زنان به دلایل مختلف علاقه چندانی به اهدای خون ندارند و به ندرت برای اهدای خون داوطلب می‌شوند، این درحالی است که مشارکت زنان در این امر در برخی کشورها از جمله کانادا درست به اندازه مردان است و بر این اساس، نیمی از جمعیت اهداکنندگان خون را زنان تشکیل می‌دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: هرچند فقر آهن وتغذیه نامناسب باعث تضعیف بنیه و قدرت بدنی زنان در برخی مناطق کشور شده و همین امر اهدای خون توسط این افراد را با مشکلاتی همراه می‌سازد ،اما زنان بسیاری نیز توانایی اهدای خون را دارند که متاسفانه از این اقدام خداپسندانه خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این نگرش در زنان ایجاد شده که اگر خون اهدا کنند خودشان از لحاظ بدنی و سیستم ایمنی با مشکل مواجه می‌شوند که این تصور بسیار نادرست است، چرا که اهدای خون برخلاف تصور برخی مزایای زیادی در پی دارد.

حسینی تأکید کرد: از آن جایی که با اهدای خون ،بدن مقداری از خون خود را از دست می‌دهد سیستم دفاعی بدن اهداکننده مقاوم شده و مرگ و میر این افراد در حوادثی که منجر به از دست دادن خون از فرد می‌شود، کمتر است. وی ادامه داد: بدن کمتر از پنچ ساعت از اهدای خون، کسری خون از دست داده را جبران می‌کند، بنابراین هیچ نگرانی در خصوص اهدای خون وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: افرادی که خون اهدا می‌کنند در صورت وجود بیماری به سرعت به آنها اطلاع داده می‌شود تا نسبت به درمان آن اقدام کنند، این درحالی است که شاید اگر فرد وارد سیستم اهدای خون نشود چندین سال بعد از وجود بیماری مطلع شود.

 /انتهای متن/

درج نظر