تجربه ۵۰ سال قبل اروپا را برای زنان ایران پیش رو داریم

در دیدار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با فعالان جامعه زنان مطرح شد که ما هم‌اکنون تجربه ۵۰ سال قبل اروپا را پیش رو داریم و زنان با چالش‌های ارزشی در گذار از سنت به مدرنیته مواجه هستند و حالا باید دید چگونه این مرحله گذار را باید بگذرانیم.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با دبیران کل احزاب زنان اصولگرا دیدار کرد و در این دیدار مباحث و موضوعات مربوط به حوزه زنان و خانواده مطرح شد.

مولاوردی با تشکر از ارائه دیدگاه و نظرات دبیران کل احزاب زنان اصولگرا اظهار داشت: آمادگی خود را جهت تعامل و هم افزایی گسترده با همه گروه‌ها اعلام می‌کنیم تا نظرات و طر‌ح‌های خود را جهت بررسی و پیگیری به این معاونت ارائه کنند و باراه اندازی اتاق فکر دیدگاه همه گروه‌ها در پیشبرد امور لحاظ شود.

در این جلسه موضوعات و مباحثی در حوزه زنان مطرح شد مانند اینکه زنان ما با توجه به شیوه مدرن امروز ارزش‌ها را از دست ندهند. این تناقض در 2 نسل و تفاوت ارزش‌ها و دیدگاه‌ها به وجود آمده است.

همچنین لزوم برنامه ریزی و توانمندسازی در حوزه اشتغال زنان و لزوم مدیریت خانه همراه با دانش و علم مورد تأکید قرار گرفت و ارتباط با تشکل‌های غیردولتی به صورت فعال پیگیری شود و با واسپاری امور به آنها بهای لازم داده شود.

پرهیز از افراط و تفریط در حوزه زنان و خانواده ودر نظر گرفتن نقش‌های خانگی زنان در کنار فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

پرداختن به تحقیقات و پژوهش در مورد زنان به صورت علمی و عملی، پاسخ دادن به بعضی از شبهات و مسائل حقوقی زنان، جلسات متعدد باگروه‌های مختلف زنان به صورت مستمر، وجود نگاه متعادل در همه ادیان الهی به موضوع زن وضرورت زدودن ظلم‌هایی که به نام دین علیه زنان در ذهن‌ها نقش بسته است و این ظلم به دین است، این موضوعات باید موشکافانه مطرح شود.

در این جلسه تأکید شد که ما هم اکنون تجربه 50 سال قبل اروپا را پیش رو داریم و زنان با چالش‌های ارزشی در گذار از سنت به مدرنیته مواجه هستند و حالا باید دید چگونه این مرحله گذار را باید بگذرانیم؟ چگونه این وضعیت را سریعتر پشت سر بگذاریم و از تجربیات آنها هم استفاده کنیم؟

همچنین تکمیل بانک اطلاعاتی در حوزه زنان، استفاده از جریان‌های سیاسی در همه حوزه‌ها و رعایت مشی اعتدال، ظرفیت سازی زنان در حوزه‌های مدیریتی یکی از مشکلات عدیده است که باید خوب کارشناسی شود و هم در بدنه و هم در حوزه اجرایی از زنان استفاده شود. این موضوع باید از طریق فرهنگ سازی انجام گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر