بیشتر زوجین 24 تا 29 ساله به طلاق روی می‎آورند

کارشناس ارشد مطالعات زنان گفت: بیشتر زوجین 24 تا 29 ساله به طلاق روی می‎آورند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا ،اعظم پورخاتون با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور، اظهارکرد: آسیب‎های اجتماعی مراحل بحرانی را طی کرده و مسائل اجتماعی مشکلاتی مانند طلاق، خودکشی و… بوده که هنوز به مرحله بحران نرسیده‎اند.

وی بیان کرد: حمایت و راهکارهای همه‎جانبه توسط سایر نهادها منجر به کاهش آسیب‎های اجتماعی خواهد شد.

این کارشناس ارشد مطالعات زنان ادامه داد: امروز اعتیاد در کشور ما به یک آسیب حاد تبدیل شده است و بیکاری مسائل اقتصادی از عمده آسیب‎های اجتماعی حاکم بر جهان به شمار می‎رود.

پورخاتون اظهار کرد: عمده دلایل طلاق به دوران قبل از ازدواج برمی‎گردد که زوجین شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: زوجین بین 24 تا 29 سال بیشتر به طلاق پرداخته و عمر ازدواج آنها 2 تا 5 سال است.

کارشناس ارشد مطالعات زنان متذکر شد: جوانان می‎بایست ابتدا با دیدی باز به امر ازدواج پرداخته و تحقیق و شناخت ناکافی موجب سست شدن لایه‎های زندگی می‎شود و آموزش مهارت‎های ازدواج قبل از انجام این مهم بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طلاق منفورترین حلال نزد خداوند است، یادآورشد: اسلام اگرچه این امر را مغبوض شمرده، اما به ‎اجبار زوجین را در کنار هم نمی‎خواهد؛ چرا که ممکن است پیامدهایی دیگر اعم از زندگی با اختلاف، خشونت، بی‎اعتمادی و خیانت را به همراه داشته باشد.

این کارشناس ارشد مطالعات زنان با تأکید بر اینکه اعتقادات مذهبی در امر ازدواج بسیار مهم است،ا فزود: امروز اعتقادات مذهبی بسیار کمرنگ شده و زوجین ما از اصل خود دور هستند.

/انتهای متن/

درج نظر