شما با خرید این 6 محصول، از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید

0

سرویس خبر به دخت/

در اینجا 6 محصول و شرکتی را که به تداوم اشغال فلسطین کمک می‌کند، معرفی می‌کنیم که تمامی آنها از سوی جنبش بین المللی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم»، با هدف منزوی کردن رژیم صهیونیستی به خاطر نقض قوانین بین المللی، تحریم شده‌اند. این جنبش از تمامی مصرف کنندگان می‌خواهد که با تحریم این محصولات، هشداری اقتصادی به اسرائیل بدهند. این شرکت‌ها عبارتند از:

1. «هیولت پکارد» یا به عبارتی شرکت «HP»
این شرکت فن آوری اطلاعات، در سراسر آمریکا به خاطر پرینترهایی که تولید می‌کند مشهور است. شرکت  HP علاوه بر پرینتر، محصولات دیگری را نظیر دوربین‌های دیجیتال، رایانه‌های شخصی و انواع اسمارت فون تولید می‌کند. بالاترین میزان محموله رایانه در دنیا به این کشور تعلق دارد.
اما مواردی که نام برده شد، تمام تولیدات HP را شامل نمی‌شود. این شرکت علاوه بر تولید این محصولات، خدماتی را نیز به ارتش اسرائیل ارائه می‌دهد. شرکت HP  مالک شرکت اسرائیلی EDS است که از سال 2009، شرکت «خدمات HP» نامیده می‌شود. این شاخه از شرکت HP، خدماتی با عنوان «سیستم بازل»، یک سیستم کنترل دسترسی بیومتریک را به منظور کنترل کارگران فلسطینی، به وزارت دفاع اسرائیل ارائه می‌کند.
2. «سودا استریم» (Sodastream)
این شرکت نوشابه‌سازی این روزها در بیشتر جاها و مخصوصا در آمریکا شناخته شده است. محصولات «سودا استریم» که آب را به آب گازدار ودیگر نوشیدنی‌های طعم دار تبدیل می‌کند، موفقیت زیادی در آمریکا به دست آورده است. طبق گزارش «سی ان ان»، فروش محصولات این شرکت، با فروش 436 میلیون دلار در سال 2012 سر به فلک کشید که نسبت به سال قبل از آن، 51 درصد افزایش داشته است. این شرکت که توسط یک شرکت اسرائیلی خریداری شده بود و در نهایت به یک شرکت سهامی خصوصی فروخته شد، خود را شرکتی دوستار محیط زیست می‌داند.
3. حموص «صبرا» (Sabra Hummus)
«صبرا» نام یکی دیگر از شرکت‌های اسرائیلی است که محصولات آن در یخچال هر سوپرمارکت و یا شهروند آمریکایی پیدا می‌شود. این شرکت نیز مانند «سودا استریم» از ارتش اسرائیل حمایت می‌کند و محصول «حموص» آن منحصرا تولید اسرائیل است. حموص نوعی غذای لبنانی است که از نخود تهیه می‌شود.
در سال‌های اخیر، این شرکت تبلیغات خود را افزایش داده و در این راه نیز موفق بوده است. امسال نیز «هافینگتون پست» گزارش داد که این شرکت، 60 درصد از بازار «حموص» را در دست گرفته و فروش محصولاتش در آمریکا به شدت در حال افزایش است.
4. شرکت موتورولا
این شرکت نیز به خاطر ارتباطی که با ارتش اسرائیل دارد، سود زیادی به جیب می‌زند. در سال 2011، شرکت موتورولا که بیشتر به خاطر گوشی‌های تلفن همراهش مشهور است، به دو شرکت مجزا تقسیم شد. یکی از این شرکت‌ها، «موتورولا سولوشنز» نام گرفت که در حال حاضر از طریق شرکت تابعه اسرائیلی «موتورولا سولوشنز»، رابطه کاری نزدیکی با دولت و ارتش اسرائیل دارد. شرکت «موتورولا سولوشنز» با اینکه رایانه‌های همراه، تبلت و لوازم جانبی کامپیوتر تولید می‌کند، اما گوشی موبایل نمی‌سازد. با این همه، شرکت موتورولا پیش از تقسیم و در آن زمان که گوشی‌های تلفن تولید می‌کرد نیز با ارتش اسرائیل در ارتباط بود.
5. «ترایب حموص» (Tribe Hummus)
6. «آهاوا» (Ahava)
/انتهای متن/
درج نظر