لزوم لغو بخشنامه دولت مبنی بر حذف جایگاه مشاور امور بانوان

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم دولت با بخشنامه دیگری لغو بخشنامه قبلی خود را اعلام کند و جایگاه مشاور امور بانوان در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حفظ شود.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس،شهلا میر گلوبیات گفت: در جلسه‌ای که با معاون رئیس جمهور در امور زنان داشتیم قرار بر این شد تا تعدادی از قوانین مورد نظر در حوزه زنان که تا کنون اجرایی نشده است پیگیری شود و ما نیز از طریق مجلس شورای اسلامی آن ها را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا در هر جلسه دستورات جلسه قبل را که قرار بوده است پیگیری شود مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: درخصوص بخشنامه جدید دولت مبنی بر حذف جایگاه مشاور امور بانوان نیز در آن جلسه صحبت شد و قرار شد تا معاون رئیس جمهور آن را پیگیری کند و نامه‌ای هم از سوی فراکسیون زنان مجلس برای رئیس جمهور آماده شد و قرار شد تا آنها نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

میرگلوبیات اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند اگر قرار باشد زنان نماینده‌ای در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نداشته باشند این باعث می‌شود بسیاری از کارهای مربوط به امور زنان ابتر باقی بماند.

میرگلوبیات تصریح کرد: یک نمونه کوچک از قوانینی که اجرایی نشد پیگیری اختصاص یک درصد از بودجه سال 92 به حوزه زنان است که زمانی می‌تواند پیگیری شود که یک خانم به نمایندگی از جامعه زنان در آن وزارتخانه حضور داشته باشد و برای تحقق آن اقدام کند در غیراین صورت این بودجه در جاهایی غیر از حوزه زنان صرف می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین درمورد سایر برنامه‌های حوزه بانوان باید مراکز و دفاتر مشاور امور بانوان حضور داشته باشد و اگر این دفاتر حذف شود با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: هم اکنون انتظار داریم دولت با بخشنامه دیگری لغو بخشنامه قبلی خود را اعلام کند و جایگاه مشاور امور بانوان حفظ شود.

 /انتهای متن/

درج نظر