نقش مهم زنان در حفظ شعائر عاشورایی و فرهنگ شهادت

مشاور امور بانوان استانداری قم، گفت: رسالت شیعیان با توجه به جریان‌های انحرافی از سوی دشمنان به ویژه وهابیت، حفظ فرهنگ عاشورا و شعائر اسلامی است.

0

سرویس خبر به دخت/ 

معصومه ظهیری با گرامیداشت ایام سوگواری سید الشهداء، افزود: وظیفه و رسالت مهم شیعیان، زنده نگداشتن و حفظ شعائر و بزرگداشت پیام‌ها، ارزش‌ها و سبک زندگی معصومین و اهل بیت(ع) می‌باشد.

وی ادامه داد: عاشورا بزرگترین پیام آزادگی و معرفت است و پیام اباعبدالله الحسین در کربلا، خوب بندگی کردن برای خدا و ظلم ستیزی است هر چند ظلم ستیزی فقط اختصاص به شیعه ندارد و هر آزاد اندیشی این شیوه را دنبال می‌کند.

عضو هیات علمی جامعه الزهراء(س)، ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا را رسالتی ارزشمند در جهت حفظ شعائر خواند و گفت: تبلیغ و ترویج سبک زندگی و سنت حسنه اهل بیت(ع) از دیر باز در میان شیعیان رواج داشته است به خصوص آنکه ترویج فرهنگ عاشورا در مقابله با ظلم و آزاداندیشی یکی از رسالت‌های مهم شیعیان در حفظ پیام سید الشهداست.

ظهیری با بیان اینکه پیام عاشورا ظلم ستیزی است و از این رو بسیاری از دشمنان در مقابل چنین پیامی با همه توان با فرهنگ عاشورایی به دشمنی می پردازند، افزود: ایجاد انحراف و شبهه در جریان عاشورا یکی از توطئه‌های مهم دشمن در جلوگیری از توسعه این فرهنگ ارزشمند است.

وی با تشریح بخش‌هایی از دیدگاه‌های انحرافی، اظهارکرد: مقابله با فرهنگ اسلام ناب محمدی فقط به وهابیت اختصاص ندارد و همه کسانی که با اسلام ناب محمدی در جهت بیداری مردم مخالف هستند و با سبک زندگی ائمه معصومین به مبارزه می پردازند با روش‌های مختلفی، مخالفت و ستیزه جویی های خود را نشان می‌دهند.

مشاور امور بانوان استانداری قم، افزود: تخریب و یا تحریف جریان عاشورا یکی از مهم ترین توطئه‌های گروه‌های انحرافی و دشمنان قسم خورده اسلام است، به گونه‌ای که اصل عاشورا را زیر سوال می‌برند و یا با خرافه فکنی و شیوه‌های انحرافی به تحریف فرهنگ عاشورا می‌پردازند.

ظهیری درباره تحریف‌های موجود در جریان عاشورا گفت: وهابیت به عنوان سردمداران جریان انحرافی اسلام با شیوه‌های انحصاری استکباری خود تلاش می کنند با نادیده گرفته شدن جریان شهادت سید الشهداء به اسلام ناب محمدی لطمه بزنند.

وی افزود: آن ها برای تحریف جریان عاشورا به شیوه‌های مختلفی روی آورده‌اند که برای مخدوش شدن تاریخ این رویداد گفته‌اند شیعیانی که خود، امام حسین(ع) را دعوت کرده بودند در عاشورا به دست همان شیعیان به شهادت رسیدند که با چنین تحریف هایی می‌خواهند جنایات روا شده در حق فرزند پیامبر را پنهان کنند.

عضو هیات علمی جامعه الزهراء(س)، درباره حفظ عاشورا به خصوص توسط بانوان شیعه، عنوان کرد: در چنین شرایطی که دشمنان با ابزارهای مختلف به تحریف جریان‌های تاریخی ارزشمند همچون عاشورا می پردازد وظایف زنان شیعه نیز به مراتب سنگین‌تر است.

ظهیری در ادامه نقش مهم بانوان در رسالت تربیت فرزند مطابق با فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزش‌های عاشورایی را مورد توجه قرار داد و گفت: نقش بانوان در انتقال این ارزشها به فرزندان در حفظ شعائر عاشورایی و فرهنگ شهادت دارای اهمیت فراوانی است.

وی تصریح کرد: بانوان می توانند نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی در جامعه ایفا کنند، همانطور که ابلاغ پیام کربلا به دست حضرت زینب(س) انجام شد و این بانوی بزرگ نقش مهمی در انتقال فرهنگ عاشورایی به شیعیان داشت.

این استاد حوزه در پایان بر تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه و توسعه فرهنگ امر به معروف و رسالت حقیقی سید الشهدا تاکید کرد.

منبع: ايسنا/ انتهای متن/

درج نظر