فراگیری مهارت‌های اجتماعی گره‌گشای مشکلات زنان سرپرست خانوار است

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: عدم آشنایی با مهارت‌های اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات زنان سرپرست خانوار در جامعه امروز است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس،علی‌محمد ذوالفقاری روزيكشنبه در همایش علمی زنان سرپرست خانوار با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی و کارکرد خانواده اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که یکی از مهم‌ترین آنها عدم آشنایی با مهارت‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهي مشاهده می‌شود برخی از زنان سرپرست خانوار از مهارت‌های اجتماعی لازم برخوردار نیستند که همین مسئله مشکلاتی را برای آن ها به وجود می‌آورد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تاکید کرد: فراگیری مهارت می‌تواند بسیاری از سختی‌ها را از پیش روی زنان برداشته و به آنان قدرت خود اتکایی و استقلال بدهد.

ذوالفقاری افزود: هم اکنون دو میلیون و 500 هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده که از  این تعداد یک میلیون و 30 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز جمعیت زنان سرپرست خانوار به دلیل طلاق در حال افزایش است این در حالی است که هیچ ساز و کار حمایتی از زنان وجود ندارد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) نبود فرماندهی واحد برای رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نهادهای حمایتی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تشکیل نهادی که به صورت متمرکز مسائل این زنان را دنبال کند از ضروریات اجتناب ‌ناپذیر است.

ذوالفقاری با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر از افراد جامعه نگرانی از وضعیت آینده است که کمیته امداد با توسعه بیمه اجتماعی تلاش دارد که این دغدغه را رفع کند که در این راستا مقرر شد که زنان از سن 50 سالگی از مستمری خود بهره‌برداری کنند که از اول سال تاکنون 422 زن سرپرست خانوار از مستمری بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی تسهیل در ازدواج زنان سرپرست خانوار را یکی از اقدامات بسیار مطلوب کمیته امداد معرفی کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 300 هزار زن سرپرست خانوار بالای 40 سال در کشور داریم که بهترین مسیر توانمند سازی آنها بازسازی و بازگشت به خانواده است.

محسن ولیئی افزود: طی سرشماری‌های انجام شده 12 درصد از زنان کشور زنان سرپرست خانوار هستند، از سال 85 تا 90 حدود 900 هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور افزوده شده و در حال حاضر 2.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

به گفته وی در استان مرکزی 54 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که از این تعداد 23 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

 /انتهای متن/

درج نظر