سرگردانی دو ماهه مراکز مشاوره برای دریافت مجوز به پایان می‌رسد

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای بررسی آیین‌نامه اعتباربخشی و ساماندهی مراکز مشاوره، گفت: علاوه بر نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون تطبیق قوانین دولت در مجلس ارائه شده، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس تقدیم کرده که مطابق آن لغو الاثرکردن آیین‌نامه را زیان‌بار اعلام کرده‌اند و خواستار اجرایی شدن آیین‌نامه شده‌اند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا مسعود امینی با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیر این موضوع است تا در نهایت نتیجه نهایی مشخص شود، افزود: در ماده 43 برنامه پنجم توسعه دولت موظف به ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره ازدواج شده‌ است و زمانی که تکلیف به دولت محول می‌شود، یعنی یک وزارتخانه یا سازمان دولتی باید رسیدگی کند. این در حالی است که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یک سازمان نوپا و غیردولتی است که در آیین‌نامه قبلی نیز جایگاه آن در خصوص صدور مجوز مراکز مشاوره به خوبی دیده شده بود و تمامی دستگاه‌ها در کنار یکدیگر برای این امر همکاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در بعضی از امور تمامیت‌خواه هستند، گفت: اکنون جایگاه تمام دستگاه‌ها نادیده گرفته شده و فقط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره متولی این امر شده است. این مسئله امور را دچار مشکل خواهد کرد و معتقدیم همانطور که وزارت ورزش و جوانان نیازمند همکاری با بقیه دستگاه‌ها و به خوبی اجرایی کردن این آیین‌نامه بوده است، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز نمی‌تواند تمامی اجرایی کردن آن را به تنهایی برعهده داشته باشد.

امینی با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال مجوز ایجاد 60 مرکز مشاوره آماده اعطا بود، اظهار کرد: ما امسال اعطای 300 مجوز مراکز مشاوره را در برنامه خود دیده‌ بودیم، اما متاسفانه اکنون در آبان ماه هستیم و هنوز تکلیف مراکز مشاوره مشخص نشده است و سازمان نظام روانشناسی نیز برای ساماندهی مراکز همسریابی و راه‌اندازی مراکز همسرگزینی هیچ مسئولیتی برای خود نمی‌بیند و عملا این مسئله بدون متولی باقی مانده است.

وزارت جوانان نمی‌تواند مدارک و مشخصات مردم را در اختیار یک سازمان غیردولتی قرار دهد.

نظام روانشناسی هیچ درخواستی برای دریافت مدارک متقاضیان مراکز مشاوره ارائه نداده است.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در خصوص تقاضای نظام روانشناسی و مشاوره برای اخذ مدارک ثبت‌نام‌کنندگان از وزارتخانه نیز گفت: ما یک دستگاه دولتی هستیم و کمیسیون ماده 43 وزارتخانه مسئول رسیدگی امور است. این در حالیست که تاکنون هیچ تقاضایی از سوی سازمان نظام روانشناسی به وزارت ورزش و جوانان ارائه نشده و طبق قانون ما وظیفه‌ای نداریم که مدارک و مشخصات مردم را در اختیار یک سازمان غیردولتی قرار دهیم.

وی گفت: ضمن آنکه اطلاعات افراد متقاضی ایجاد مراکز مشاوره ازدواج در یک جا جمع‌آوری نشده و بخشی از آن در استان‌ها و بخشی دیگر در وزارتخانه است و به نظر ما این یک بهانه‌جویی است که از این طریق یک الی دو ماه است که مردم سرگردان نگه داشته شده‌اند.

امینی افزود: در ضمن صلاحیت تصمیم‌گیری این موضوع در اختیار مقام عالی وزارت و کمیسیون ماده 43 وزارتخانه است و من به تنهایی اختیار تصمیم‌گیری در این خصوص را ندارم.

 /انتهای متن/

درج نظر