مولاوردی: برای رفع خلاءهای قانونی در حوزه زنان نیازمند رهنمودهای مراجع هستیم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، با تاکید بر اهمیت جایگاه مرجعیت و روحانیت و نقش این نهاد در فرهنگ سازی جامعه، گفت: برای رفع خلاءهای قانونی در حوزه زنان نیازمند رهنمودهای مراجع هستیم.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، شهیندخت مولاوردی در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، بحث ارتقاء جایگاه خانواده و بانوان را یکی از سیاست‌های دولت یازدهم دانست و افزود: با توجه به اهمیت توصیه‌ها و سفارش مراجع عظام و علما در جهت رفع خلاء‌های قانونی و فرهنگ سازی در حوزه زنان و خانواده تلاش می‌کنیم.

وی هدف از این دیدارها را یافتن به راهکارهای موثر در زمینه فرهنگ سازی و رفع خلاءهای موجود در حوزه زنان دانست و ادامه داد: مرجعیت و روحانیت با توجه به نقش و جایگاه بسیار مهمی که دارد می‌تواند راهکارهای موثری را در این زمینه ارایه کنند.

معاون رییس جمهوردر امور زنان و خانواده، با اشاره به شاخص‌های مطرح شده در حوزه زنان و خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: این مهم بیانگر و نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت ارزیابی این دو حوزه در کنار یکدیگر است.

مولاوردی افزود: زنان بعنوان نیمی از جمعیت انسانی نقش مهمی در سازندگی دارند و معظم له در سخنانی ضمن تاکید بر شناسایی و معرفی توانمندی زنان، به آسیب شناسی‌های این حوزه پرداختند.

وی همچنین تاکیدات مکرر دین مبین اسلام درباره جایگاه والای زنان و خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: زنان نقش مهمی را در طول تاریخ در خانواده ایفا کرده‌اند و ارزیابی شخصیت زنان در خانواده مورد تاکید است که از این رو از نهاد مرجعیت و رهنمودهای آنان برای برنامه ریزی های خود استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم آنان را به جایگاه شایسته و شان واقعی‌شان برسانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز پنج شنبه در سفر به قم همچنین قرار است با حضرات آیات حسین نوری همدانی، سید جواد شهرستانی، محمد جواد فاضل، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، یوسف صانعی، هاشمی شاهرودی و خانم مجتهده صفاتی دیدار و گفت‌وگو کند.

همچنین بازدید از کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین در قم از دیگر برنامه‌های شهین دخت مولاوردی است.

 /انتهای متن/

درج نظر