امور بانوان استانداری تهران سراغ آموزش خانواده‌های حاشیه‌نشین می‌رود

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه برای نخستین بار در قالب طرح «ترنم مهر» خانواده‌های حاشیه‌نشین شهرستان‌های اسلامشهر، پاکدشت و بهارستان آموزش می‌بینند، گفت: این طرح در زمینه‌ مشاوره و آموزش خانواده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا آذر نظری افزود: مقدمات برگزاری این طرح به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به طرح «مطلع مهر»، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده، مقدمات برگزاری طرح «مطلع مهر» ویژه کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران آغازو این کار نیز تا پایان سال جاری به طور کامل اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به فرا رسیدن روز خانواده، اظهار کرد: بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در اسلام هیچ بنایی محبوب‌تر از خانواده پایه‌گذاری نشده است. خانواده یکی از مظاهر رحمت الهی است و برای رسیدن به کمال باید به ارزش‌ها روی آورد و سبک زندگی را اصلاح کرد. بر اساس مبانی دینی و اقتصادی ما، نقش اعضای خانواده تعریف شده است و رشد و بالندگی خانواده در گرو ایفای همین نقش‌هاست؛ بنابراین هر عضوی از اعضای خانواده باید در جهت ایفای نقش خود به نحو احسن تلاش کند.

وی با بیان اینکه خانواده دارای ظرفیت بالایی برای ارزش‌ها، عواطف و هدایت نسل است، گفت: کامل‌ترین و جامع‌ترین الگوی مسلمانان، خانواده متعالی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) است که حاصل آن، وجود مبارک ائمه اطهار است.

نظری با اشاره به برنامه‌های استانداری تهران به مناسبت فرا رسیدن روز ملی خانواده، اظهار کرد: بیش از 200 فعالیت و برنامه در استان تهران براساس منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود که معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی و برخی آسیب‌های الگوهای وارداتی که در جهت بی‌هویت کردن خانواده‌هاست و دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به بررسی کتاب با موضوع خانواده در کل استان، برگزاری همایش با موضوع «سبک زندگی و خانواده»، «شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های خانواده» و همایش طرح «مائده» در استان شهریار، «آشنایی خانواده با آسیب‌های برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای»، نشست تخصصی در زمینه «نقش زنان و مردان در تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی در خانواده و اجتماع» می‌توان اشاره کرد.

نظری در پایان گفت: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «خانواده»، «آموزش قبل از ازدواج»، نمایشگاه مقایسه مدل خانواده در اسلام غرب، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع «ازدواج»، «دستاوردهای بانوان»، برپایی دوره‌های مشاوره، پیاده‌روی خانوادگی، همایش روز خانواده در مدارس، مسابقات متنوع در سطح شهرستان‌ها ویژه خانواده‌ها، تهیه و توزیع بروشور درباره خانواده و مسابقه نقاشی با عنوان «خانواده من» ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان قدس، پخش و تحلیل فیلم کوتاه با عنوان «بانوی صبر» در پاکدشت از دیگر برنامه‌های استانداری تهران به مناسبت روز خانواده است.

/انتهای متن/

درج نظر