تحت تاثیر حضرت زهرا(س) محجبه شدم

مبلغ اهل بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه تحت تاثیر حضرت فاطمه زهرا(س) مسلمان شده و حجاب را برگزیدم، گفت: به تبعیت از من خانواده و همسرم نیز مسلمان شدند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از  مشرق، آیدا یاشرویج در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در یک خانواده مسلمان سنی متولد شدم و دارای 6 خواهر و سه برادر هستم و فرزند اول خانواده محسوب می‌شوم. 

وی افزود: از 10 سالگی بازیگر تئاتر بودم و بدون هیچ محدودیت دینی کارهای فرهنگی انجام می‌دادم.

مبلغ بوسنی هرزگوین با اشاره به اینکه به صورت اتفاقی در مراسمی که مربوط به حضرت فاطمه (س) بودحضور یافتم، افزود: در اینجا بود که تحت تاثیر این شخصیت بزرگوار قرار گرفتم و بعد از آن حجاب را در زندگیم انتخاب کردم.

یاشرویج اضافه کرد: بعد از انتخاب حجاب تمام افراد خانواده‌ام به تبعیت از من حجاب را انتخاب کردند و مسلمان شدند در حالی که هیچ فشار و اصراری از سوی من برای مجاب کردن آن ها انجام نشد.

وی تصریح کرد: بعد از مدتی با یک جوان شیعه مذهب بوسنی آشنا شدم و بعد از ازدواج با او من نیز مذهب شیعه را انتخاب و به عنوان دین برتر جهان پذیرفتم.

مبلغ بوسنی هرزگوین با بیان اینکه به همراه من سه خواهر و یک برادرم نیز شیعه شدند، افزود: یک خواهر و یک برادر شیعه من در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند.

یاشرویج با اشاره به اینکه اکنون به مدت 6 سال من و همسرم نیز در قم زندگی می‌کنیم، اذعان داشت: بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به قم مسافرت کردیم و اکنون در رشته روانشناسی و معارف اسلامی مشغول به  تحصیل در حوزه علمیه قم هستم.

این مبلغ با بیان اینکه تاکنون افتخار زیارت حضرت معصومه (س) و زیارت کربلای معلا را داشتم، گفت: معجزات آن ها را از نزدیک لمس کردم و بر من اثبات شد که ائمه همان هدایتگران به حق انسان‌ها در طول تاریخ هستند.

وی تصریح کرد: نعمت زندگی در ایران نعمت بزرگی است چرا که هر کسی به راحتی می‌تواند حجاب را انتخاب کرده در کنارش آزادی داشته و در کارهای اجتماعی مورد دلخواه وارد شود.

مبلغ بوسنی هرزگوین خطاب به جوانان ایران اذعان داشت: جوانان ایران بدانند مردم اروپا و آمریکا زندگی به زیبایی آنچه در فیلم‌ها و ماهواره‌ها عرضه می‌شود نیست، اینها تنها برای فرهنگ‌سازی و تهاجم فرهنگی برای کشورهای مسلمان است.

یاشرویج اضافه کرد: والدین فرزندان خود را هنگام استفاده از اینترنت کنترل کنند و از آلودگی و تهاجم دشمنان دور کنند.

وی با بیان اینکه ما حتی زمانی که مسلمان نبودیم حاضر به نگاه کردن فیلم‌های مبتذل نبودیم، گفت: چرا به راحتی خانواده‌های مسلمان اجازه دیدن چنین فیلم‌هایی را به فرزندان خود می‌دهند و کنترلی ندارند.

این مبلغ خارجی تصریح کرد: مسلمانان الگویی چون ائمه دارند در حالی که اروپا هیچ الگویی ندارد، چرا باید مسلمانان الگوی خود را در اروپا و کشورهای بیگانه جستجو کنند، باید به دنیا نشان دهیم اسلام واقعی چیست.

یاشرویج با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی می‌توانند به عنوان زنان نمونه جهان نقش ارزنده‌ای در اشاعه فرهنگ حجاب داشته باشند، بیان داشت: ایران نمونه یک کشور مسلمان و مورد احترام جهان است، پس جوانان باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند و از مسلمان بودن خود خجالت نکشند.

مبلغ بوسنی هرزگوین عنوان کرد: دشمن سعی دارد جوانان را طوری منحرف کند که از داشتن حجاب و الگوی ناب خود خجالت کشیده و الگوی مطابق میل آنها که در ماهواره‌ها و شبکه‌های سایبری تبلیغ می‌شود را پیروی کنند.

وی ائمه اطهار را حلال مشکلات دانست و گفت: احادیث و روایات برای حل مشکلات در هر زمینه‌ای کافی است.

این مبلغ خارجی با بیان اینکه آمریکا سیگار کشیدن را برای افراد زیر 18سال ممنوع کرده است، افزود: اما آنقدر در بحث تهاجم فرهنگی هزینه کرده و مواد مخدر به کشورهای اسلامی فرستاده که همه کودکان و جوانان مسلمان را آلوده کند تا فکر دینی و شیعی آنها گسترش نیابد.

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را بصیرت‌افزایی در مدارس و دانشگاه‌ها و فرهنگ‌سازی در بین والدین برشمرد و افزود: باید هم مسئولان هم خانواده پیام واقعی فیلم‌های ارائه شده با مدیریت دشمنان را برای فرزندان تفهیم کنند و توضیح دهند که دشمن با این فیلم به دنبال چه مقصود پلیدی هستند.

 /انتهای متن/

درج نظر