طلاق با فعالیت تیم مداخله در خانواده کاهش می‌یابد

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: مرکز مداخله کاهش طلاق با مداخله در زندگی خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب از وقوع طلاق و فروپاشی این خانواده‌‌ها جلوگیری می‌کند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،هدا حقیقی امروز با اشاره به اینکه هر ساله آمار طلاق افزایش می‌یابد، اظهار داشت: مرکز مداخله کاهش طلاق بهزیستی قزوین با ارائه مشاوره به زوج‌های متقاضی طلاق در کاهش وقوع این آسیب اجتماعی تلاش می‌کند تا آمار طلاق جامعه سیر نزولی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش راه‌اندازی مرکز مداخله کاهش طلاق از اهداف اصلی اداره کل بهزیستی استان قزوین است، خاطرنشان کرد: با افزایش تیم‌های کاهش طلاق بیشتر می‌توان از وقوع طلاق بین زوج‌ها جلوگیری کرد.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه تیم مداخله کاهش طلاق به مدت یک روز در مرکز مداخله در بحران بهزیستی قزوین فعالیت می‌کند، ابراز داشت: زوج‌های متقاضی طلاق می‌توانند به صورت رایگان از ارائه مشاوره‌های این مرکز استفاده کنند.

حقیقی، کمبود نیروی انسانی مرکز مداخله کاهش طلاق را از مشکلات این مرکز عنوان کرد و افزود: با جذب نیروی مورد نیاز می‌توان بیشتر مشکلات این مرکز را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در تیم مرکز مداخله کاهش طلاق نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد، بیان کرد: نیروی انسانی صرف داشتن مدرک نمی‌تواند در این مرکز مشاوره خوب به زوج‌های متقاضی طلاق ارائه دهد بر این اساس این نیروها باید تخصص داشته باشند تا بتوانند در این فعالیت سخت و پیچیده موفق شوند.

انعقاد قرارداد بهزیستی قزوین با 3 مرکز مشاوره خانواده

کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته اداره کل بهزیستی استان قزوین تفاهم‌نامه‌ای با مراکز مشاوره خانواده در قزوین، آبیک و تاکستان منعقد کرده است، اظهار داشت: طبق این تفاهم‌نامه این مراکز به زوج‌های متقاضی طلاق خدمات مشاوره‌ تخصصی خانواده را با هدف کاهش طلاق ارائه می‌دهد.

حقیقی اضافه کرد: مرکز مداخله کاهش طلاق در صورت تشخیص ادامه دادن مشاوره‌های خانواده به زوج‌های متقاضی طلاق آنها را به این مراکز معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه زوج‌هایی متقاضی که در تأمین هزینه‌های دریافت خدمات مشاوره خانواده در مراکز یاد شده دچار مشکل هستند، ابراز داشت: اداره کل بهزیستی استان قزوین از آنان با اجرای طرح یاری برگ حمایت می‌کند.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: مسئولان مربوطه در بهزیستی با تشخیص نیازمند بودن این زوج‌ها به آنان یاری برگ می‌دهد تا با مراجعه به این مراکز از خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان استفاده کنند.

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در آبیک

حقیقی بیان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شناسایی مسائل و مشکلات گروه‌های هدف و فراهم کردن محیط زندگی سالم از جمله اهداف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در قزوین، تاکستان و بویین‌ زهرا راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این اورژانس در آینده نزدیک طبق برنامه‌ریزی‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین در آبیک نیز راه‌اندازی می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر