لزوم حمایت از طراحان و تولیدکنندگان محصولات منطبق با حجاب اسلامی

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: متأسفانه شاهد هستیم افرادی که طرح‌های جذاب بومی را که مطابق با شئونات اسلامی است تولید می‌کنند به دلیل عدم حمایت پس از مدتی ورشکسته می‌شوند که این موضوع نیازمند بازنگری اساسی است.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس،زهرا آیت اللهی گفت: در خصوص بحث ترویج عفاف و حجاب در ظاهر قضیه در حال انجام کار هستیم اما در حقیقت این است که ما کار خاصی برای ترویج عفاف و حجاب انجام ندادیم.

وی ادامه داد: متأسفانه گروه‌هایی که به تولید محصولات داخلی و اسلامی در زمینه عفاف و حجاب می‌پردازند از طرف هیچ نهادی حمایت نمی‌شوند و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

آیت اللهی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، متولی عفاف و حجاب در جامعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: ترویج بحث عفاف و حجاب در جامعه نیازمند این است که از سنین کودکی و خردسالی این موضوع برای آنها نهادینه شود اما متأسفانه هم اکنون کتاب‌های درسی ما فاقد محتوایی در خصوص عفاف و حجاب است که بتواند با زبانی دلنشین نوجوان را با خود همراه کند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: حتی کتب دانشگاهی ما هم فاقد محتوایی است که جوان امروز را به بحث عفاف و حجاب ترغیب کند و به اعتقاد عده‌‌ای برخورد انتظامی با بی حجابی در جامعه جواب نمی‌دهد و باید با کار فرهنگی حجاب در جامعه فرهنگ سازی شود درصورتیکه کار اساسی در زمینه فرهنگ سازی عفاف و حجاب انجام نشده است.

آیت اللهی افزود: اولین مرحله برای فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب کتاب‌های درسی است چون نظام آموزش رسمی کشور است، همینطور حمایت از افرادی که در زمینه تولیدات داخلی عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند باید در اولویت ‌های کاری دولت قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه هم اکنون شاهد هستیم افرادی که طرح‌های جذاب بومی را که مطابق با شئونات اسلامی است تولید می‌کنند به دلیل عدم حمایت از سوی دولت پس از مدتی ورشکسته می‌شوند و این موضوع نیازمند بازنگری اساسی است.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان اظهار داشت: این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که رسانه‌های غربی و ماهواره‌ها به شدت درصدد حریم زدایی در خانواده‌ها هستند و مفاسد اخلاقی را عادی سازی می‌کنند و در این شرایط باید عفاف را به گونه‌ای در خانواده‌ها نهادینه کنیم که بتوانند صواب را از ناصواب ترجیح دهند.

 /انتهای متن/

درج نظر