بی‌ایمانی دلیل جدایی بعضی از زندگی­‌ها­

‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افرادی که در زندگی خود دچار شک و دودلی هستند از ایمان سستی برخوردار هستند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخخت به نقل از ايسنا حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیدی افزود: ایمان باید با اعتقاد قلبی، اقرار زبانی و انجام در عمل همراه باشد.

سیدی اظهار کرد: ایمان نقش چشمگیری در حیات فردی و اجتماعی انسان­ها دارد و بدون ایمان زندگی سرد، خشک و شکننده خواهد بود.

وی صداقت در گفتار، برخورد منطقی با مشکلات زندگی، صداقت در عشق به همسر، همدلی در زندگی فردی و اجتماعی خصوصا در زندگی زناشویی را از ویژگی­های انسان با ایمان دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عشق و ایمان را مکمل یکدیگر دانست و اظهارکرد: عقل و عشق باید با هم باشند.

سیدی نمونه بارز عشق و ایمان را یاران امام حسین (ع)، دانست که با عقل خود همراه با عشق در صحرای کربلا حضور پیدا کردند و ادامه داد: اعتماد به نفس و خودباوری از تاثیرات ایمان است و زندگی بدون ایمان و معنویت زندگی ناسالم و بدون سعادت خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، خوش بینی در زندگی زوجین، روشن دلی، امیدواری، آرامش خاطر، یاری خدا در زندگی زوجین، استقامت و پایداری در زندگی، نبود ترس و خوف، عزت نفوذپذیر، نگاه حکیمانه و عاقلانه به زندگی و ایجاد غیرت در زندگی زناشویی را از آثار و فواید ایمان در زندگی فردی و اجتماعی دانست.

وی یکی از مهم ترین فواید ایمان و معنویت در زندگی زناشویی را عدم شک و دودلی عنوان کرد و با اشاره به اینکه تکیه بر تجملات و مادیات پایه‌­های زندگی را سست می‌کند، افزود: برای یک زندگی سالم، پایدار و موفق باید به ایمان و معنویات متوسل شد.

سیدی بی ایمانی را دلیل جدایی بعضی از زندگی­‌ها دانست و ادامه داد: در زندگی­های بی ایمان بی بندو باری رواج دارد.

به گفته وی والدین مسئول انتقال و آموزش مفاهیم دینی و مذهبی به فرزندان هستند و بی ایمانی والدین باعث بی ایمانی فرزندان می­‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند احترام به زن و فرزندان به شیوه عملی و زبانی، نوازش کردن و هدیه دادن را از نشانه‌های عشق در زندگی زوجین دانست و خاطر نشان کرد: گفتن یک جمله زیبا و یا یک حدیث و سوغاتی دادن از راه­‌های هدیه دادن است.

/انتهای متن/

درج نظر