هفته پوشاک اسلامی در اندونزی

دولت اندونزی در پاسخ به نياز رو به افزايش برای توليد لباس‌های منطبق با اصول اسلامی برای بانوان اقدام به برگزاری هفته مد و پوشاک اسلامی کرده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايكنا  ، در اين هفته طراحان پوشاک اسلامی، طرح‌های جديد خود در زمينه البسه بانوان را که منطبق با اصول و ارزش‌های اسلامی هستند، به نمايش گذاشته‌اند.

به همين مناسبت طراحان مد و لباس از کشورهای مختلف در جاکارتا، پايتخت اندونزی، گردهم آمده‌اند و به معرفی جديدترين نمونه‌های پوشاک اسلامی پرداخته‌اند.

«ماری پانگستو»، وزير گردشگری و اقتصادهای خلاق اندونزی اعلام کرد که هدف و چشم‌انداز ما تبديل کردن اندونزی به پايتخت پوشاک اسلامی است.

اندونزی با به نمايش گذاشتن طيف وسيعی از پوشاک اسلامی قصد دارد که به کشور پيشرو در صنعت 100 ميليارد دلاری پوشاک اسلامی تبديل شود.

برای رسيدن به اين هدف، دولت اندونزی با حمايت از طراحان جوان و تجارت پوشاک زمينه اشتغال بيش از 3 ميليون نفر و سودآوری 15 ميليارد دلاری را فراهم آورده است.

«ديان اوتامی»، طراح 22 ساله اندونزيايی، يکی از شرکت‌کنندگان در هفته مد اسلامی جاکارتا است. وی حدود 5 سال پيش برندی با عنوان «ديان پلانگی» راه‌اندازی کرده است و اکنون توليدات پوشاک اسلامی وی با اين برند در کشورهای استراليا، مصر، امارات، اردن و کويت به فروش می‌رسند.

وی همچنين در مالزی و سنگاپور و برونئی نيز شعبه‌های فروش محصولات اسلامی خود را راه‌اندازی کرده است. نمايشگاه‌های پوشاک اسلامی ديان پلانگی در کشورهای فرانسه، آلمان، لهستان و ديگر کشورهای اسلامی نيز فروش خوبی داشته‌اند.

 /انتهای متن/

درج نظر