ششمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان برگزار می‌ شود

ششمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان به همت پژوهشکده‌ی سرطان پستان جهاد دانشگاهی، از 15 تا 17آبان‌ماه سال جاری با حضور محققانی از کشورهای آمریکا و سوئد در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. با دکتر نسرین‌السادات علوی؛ دبیر علمی و دکتر عصمت‌السادات هاشمی؛ دبیر اجرایی این کنگره گفت‌و‌گویی کوتاه داشته‌ایم.

0

سرویس اجتماعی به دخت؛ سمیه سمیعی/

دکتر نسرین‌السادات علوی، دبیر علمی ششمین کنگره سرطان پستان جهاد دانشگاهی، ابتدا با تاکید بر این مطلب که تشخیص زودرس و درمان به موقع، کلید طلایی درمان سرطان پستان است، گفت: در حال حاضر در تمام دنیا تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن بهترین روش‌های تشخیص و درمان که کم‌ترین عوارض را داشته باشند، در حال انجام است که در این خصوص پیشرفت‌های روزافزونی را مشاهده می‌کنیم.

این متخصص جراحی عمومی و عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان پستان، ادامه داد: محققان پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی بر آن هستند تا با برگزاری این کنگره، زمینه آشنایی کلیه پزشکان کشور را با روش‌های جدید تشخیصی و درمانی فراهم آورند تا روزی همه شاهد آن باشیم که بیماران مبتلا به سرطان پستان با مراجعه سریع به پزشک و درمان مناسب به عمر طبیعی خود بازگردند.

وی در ادامه با طرح محورهای کنگره امسال که اواسط آبان ماه برگزار می‌شود، افزود: تصویربرداری به روش‌های مداخله‌ای، جراحی در سرطان پستان، پیشگیری، درمان و بازسازی، ژنتیک و جنبه‌های مولکولی، آسیب‌شناسی و بیو مارکرها، درمان‌های سیستماتیک در سرطان پستان، رادیوتراپی در سرطان پستان، اپیدمیولوژی غربالگری و تشخیص زودرس، درمان عوارض و بهبود کیفیت زندگی بیماران، تغذیه و سبک زندگی در سرطان پستان، جنبه‌های اخلاقی در درمان سرطان پستان، حفظ باروری در سرطان پستان و کابرد انفورماتیک در سرطان پستان، محورهای گوناگون کنگره امسال است که در نظر دارد با حضور متخصصان داخلی و همچنین تعدادی از متخصصان خارج از کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

علوی با اشاره به ارسال 240 مقاله به دبیرخانه این کنگره، تصریح کرد: به متخصصانی که مقالات تحقیقی خود را برای کنگره ارسال نموده‌اند، فرصت داده خواهد شد تا نتایج تحقیقات ارزشمند خود را در قالب پوستر و سخنرانی در مدت برگزاری این کنگره در اختیار سایر محققان قرار دهند.

امتیاز بازآموزی

در ادامه دکتر عصمت‌السادات هاشمی؛ دبیر اجرایی این کنگره نیز خاطر نشان کرد: ششمین کنگره سرطان پستان جهاد دانشگاهی از سوی پژوهشکده سرطان پستان و با همکاری انستیتو کانسر و حمایت شهرداری تهران از تاریخ 15 لغایت 17 آبان‌ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این کنگره، محققانی از کشورهای آمریکا و سوئد نیز به عنوان سخنران حضور خواهند داشت که نتایج تحقیقات بین‌المللی در زمینه سرطان پستان و پیشرفت‌های علمی جهان در این خصوص را به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهند رساند.

هاشمی متخصص جراحی و عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان پستان در ادامه افزود: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای متخصصان رشته‌های جراحی عمومی، جراحی ترمیمی پلاستیک و سوختگی، جراحی قفسه صدری، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، پزشکی قانونی، پزشکی هسته‌ای، روانپزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، آمار زیستی، روانشناسی بالینی، آموزش بهداشت، فیزیوتراپی، انفورماتیک پزشکی، پرتو درمانی، رادیولوژی، زنان و زایمان، ژنتیک و بیوتکنولوژی پزشکی، آسیب‌شناسی، علوم تغذیه، اخلاق پزشکی و اپیدمیولوژی، پزشکان عمومی، پرستاران، ماماها و کارشناسان پرتودرمانی می‌باشد.

دبیر اجرایی این کنگره در پایان ضمن دعوت از کلیه محققان سراسر کشور برای شرکت در این کنگره پربار گفت: برنامه‌های جنبی مخصوص پزشکان عمومی و پرستاران و ماماها و سالن‌های فرعی مخصوص متخصصین ژنتیک و رادیولوژی و کارگاه‌های تخصصی رادیوتراپی در سرطان، لنف ادم، رادیولوژی و جراحی زنده از برنامه‌های جنبی این کنگره است که در زمان برگزاری آن اجرا خواهد شد.

 /انتهای متن/

درج نظر