کتابی درباره عقل متفاوت زنان منتشر شد

کتاب «عقل متفاوت زنان» نوشته یوسف غلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب به بررسی تفاوت‌های عقلی بین زنان و مردان بر پایه نهج البلاغه می‌پردازد.

2

 سرویس فرهنگی به دخت/

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «عقل متفاوت زنان» که به تازگی دفتر نشر معارف آن را در قالب یک کتاب وارد بازار کتاب کرده است، پیش از این در همایش ملی تفسیر قرآن و نهج البلاغه در دانشگاه‌ها به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

این کتاب در دو فصل تنظیم و تدوین شده است؛ زن آفریده کامل و جلوه های کمال و تفاوت زن و مرد. کتاب حاضر در پی شرح و تفسیر خطبه امیرمومنان(ع) درباره تفاوت قدرت عقلی زنان و مردان است.

بر پایه این تحقیق، گفتار امیرمومنان علی(ع) در نهج البلاغه در پی اثبات ضعف ذاتی عقل زنان نیست، بیانگر تفاوت قدرت عقل زن و مرد است. در آفرینش الهی هیچ موجودی ناقص نیست. خداوند برای آفرینش موجود کامل، ناتوان نیست. «نقص» زمانی رخ می‌دهد که موجودی بخواهد در عرصه ای نقش آفرینی کند که برای آن آفریده نشده است.

همچنین نویسنده در این کتاب نشان داده است که «جنسیت» در تقرّب به خداوند و سیر معنوی نقشی ندارد. هر یک از زن و مرد برای آن وظیفه ای که خداوند از آن انتظار داشته است، ابزار تقرّب و تعقل را دارند و هیچ یک برتر از دیگری نیست.

چاپ اول این کتاب در 56 صفحه، قطع رقعی، رنگی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 1400 تومان منتشر شده است.

دفتر نشر معارف از این نویسنده و پژوهشگر تاکنون کتاب‏‌های «راز یک فریب» را منتشر کرده است که با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است که کتاب «راز یک فریب» به چاپ دوازدهم رسیده است و به عنوان اثر برگزیده سال 1381 درباره حجاب و برنده لوح سپاس شده است.

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)