دست دانشگاه ها برای همسریابی بازاست

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی جزئیات طرح ازدواج آسان دانشجویی تأکید کرد: این طرح در انتظار تعیین وزیر علوم و ابلاغ از طرف وی به دانشگاه ها است.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از جهان غلامرضا خواجه سروی درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح ازدواج آسان و پایدار در دانشگاه های کشور، گفت: طرح ازدواج آسان و پایدار در سند اسلامی شدن دانشگاه ها به عنوان یک اولویت ذکر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که در وزارت علوم دنبال می شود، طرح مذکور دانشگاه ها با بهره مندی از کمک خیرین زمینه را برای ازدواج کم هزینه دانشجویان فراهم می کند.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای این منظور اعلام آمادگی کرده اند.

خواجه سروی در پاسخ به این سوال که آیا در ازدواج آسان، بحث همسریابی هم مطرح می شود یا خیر، گفت: در آیین نامه طرح ازدواج آسان دانشجویی بر ایجاد زمینه بر همسریابی در دانشگاه ها برای دانشجویان تاکید شده است.

وی درباره راه های همسریابی برای دانشجویان، گفت: روش های همسریابی بر عهده دانشگاه ها و دستشان در این زمینه باز است و باید دانشجویان را به ازدواج تشویق کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در کشور ما خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است اما باید ظرافت های همسریابی در دانشگاه ها نیز رعایت شود.

خواجه سروی درباره زمان اجرایی شدن این طرح در دانشگاه هاگفت: به محض مشخص شدن وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این طرح امضا و به دانشگاه های کشور ابلاغ خواهد شد.

 /انتهای متن/

درج نظر