شیب تولد و ازدواج در ایران کاهش یافته

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: متاسفانه شيب كاهش در تولد و ازدواج را در كشور شاهد هستيم و در 30 سال آينده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزايش جمعيتی نخواهيم داشت.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا ، محمد ناظمي اردكاني در جمع مسئولان شهرستان چناران گفت: سازمان ثبت احوال در سال يك ميليون و 400 هزار تولد و 400 هزار فوتي ثبت مي كند و حدود  900هزار ازدواج و 150 هزار طلاق در سال در ثبت احوال ثبت مي شود.

وي افزود: متاسفانه شيب كاهش در تولد و ازدواج را در كشور شاهد هستيم و در 30 سال آينده تولد و فوت برابر خواهد شد که باید با تدابیر ویژه این امور را مدیریت کرد.

وي ادامه داد: به ازاي هر تولد 100 دختر 105 تولد پسر در كشور داريم.

ناظمي با اشاره به اینکه طبق قانون ثبت احوال سن قانوني براي دختران و پسران 15 سال است بيان داشت: جمعيت كشور در دوره جواني است كه زمان طلایی ورود به كارهاي اقتصادي است.

معاون وزير كشور گفت: شناسنامه ها در سن 15 سالگي عكس دار مي شوند و كارت ملي نيز در زمان عكس دار شدن شناسنامه صادر مي شود.

ناظمي افزود: افرادي كه  مادر ايراني و پدرشان خارجي است و پدرفوت شده يا به هر طريقي نيست، بعد از 18 سال مي توانند درخواست تغيير تابعيت بدهند و شناسنامه ايراني بگيرند.

در ادامه مدير كل ثبت احوال خراسان رضوي گفت: افرادي كه سنشان سي سال تمام است به خاطر اينكه چهره اشان و عكس شان تغيير كرده ملزم به تعويض شناسنامه خود هستند.

حسين نيري افزود: در كشور دو نوع شناسنامه صادر مي شود، جلد سبز رنگ مربوط به شناسنامه افرادي است كه سنشان كمتر از 15 سال مي باشد و افراد بالاي 15 سال شناسنامه جلد قهوه اي دريافت مي كنند.

/انتهای متن/

درج نظر