مثلث ماهواره، آرایشگاه و باشگاه، جوانان را به سمت روانگردان ها می‌برد

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: مثلث ماهواره‌ها، آرایشگاه های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی جوانان را به سمت مصرف داروهای روانگردان و مواد مخدر صنعتی تشویق می‌کند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،علی‌اکبر سیاری در نشست خبری هفته سلامت روان، گفت: عادات غذایی، کم تحرکی و استرس عاملی است که باعث پیرشدن افراد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق گزارش های رسیده هر چه سهم بیمه در پرداخت هزینه‌ها بیشتر شود به عدالت نزدیکتر می‌شویم در حالی که فقرا و نیازمندان به دلیل هزینه‌های بالای درمان دچار ورشکستگی، بیماری و فوت می‌شوند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: مجموعه هزینه‌هایی که بیماران روانی در سن 15 تا 64 سالگی در یک سال پرداخت می‌کنند، 960 میلیارد تومان است. که دو سوم آن مربوط به هزینه‌های بستری و یک سوم به هزینه‌های سرپایی مربوط می‌شود.

وی افزود: 45 درصد بیماران مبتلا به اختلالات روانی توانسته‌اند از بیمه خود به طور کامل در بخش سرپایی استفاده کنند و 40 درصد در زمان بستری از بیمه خود بهره‌مند شده‌‌اند.

سیاری با اشاره به اینکه بیمه‌ها خدمات مشاوره و روان‌درمانی را پوشش نمی‌دهند، گفت: از علل عدم مراجعه برای خدمات سرپایی این طور گزارش شده که 46 درصد مردم مشکل پرداخت هزینه داشتند و 26.6 درصد بیمه نداشته و درمان را رها کرده‌اند.

وی گفت: میزان قانون‌گریزی، نظارت ناپذیری، رفتارهای هیجانی، احساسی و غیرقابل پیش‌بینی در جامعه ما بسیار بالا است و اینها زمینه‌ساز ناهنجاری‌های اجتماعی، بزه‌كاری، فساد، افسردگی و اختلالات روانی می‌شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: متأسفانه مثلث ماهواره‌ها، آرایشگاه های زنانه و باشگاه‌های بدنسازی جوانان را به سمت مصرف داروهای روانگردان و مواد مخدر صنعتی تشویق می‌کند.

 /انتهای متن/

درج نظر