خدا را شاکرم که من و قلمم را از حیرت نجات داد

آیین رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «لشکر خوبان» شب گذشته در سالن غدیر تالار وزارت کشور برگزار شد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،آیین رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب  « لشکر خوبان » شب گذشته در سالن غدیر تالار وزارت کشور برگزار شد. در این مراسم که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی‌ خامنه‌ای برگزار شده بود، از این تقریظ با حضور نویسنده و راوی کتاب رونمایی شد.

 معصومه سپهری نویسنده و تدوینگر کتاب «لشکر خوبان» در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت:  18 سال پیش وقتی با صدای آقای مهدیقلی رضایی از رزمندگان لشکر 31 عاشورا آشنا شدم دختر 20 ساله ای بودم، در آن سال‌ها کمی شعر می‌سرودم، کمی عکاسی می‌کردم و کمی خبرنگار بودم به آن علاقه داشتم، ولی در تمام این دوران به دنبال حقیقت بودم، از همین رو بسیاری از راه‌ها رفتم و کتاب‌ها را خواندم. در جستجوی چیزی که فکر می کردم حق است می گشتم، راه هایی را رفته و تجربه کردم در این میان به دفاع مقدس به دیده تردید نگاه می‌کردم.

وی با تاکید بر اینکه احساس می‌کردم لزومی ندارد به گذشته به این شدت پرداخته شود، تصریح کرد: فکر می کردم حال که جنگ تمام شده لزومی ندارد به آن پرداخته شود، تشنه بودم و مي خواستم عمرم در راهی سپری شود که بعدها حسرت آن را نخورم.

این نویسنده تاکید کرد: خدا را شاکرم که من و قلمم را از حیرت نجات دادو از کنجکاوی مرا به مسیری وارد کرد که 18 سال زندگی ام به آن پیوند خورده بود. سال 74 مدیر دفتر ادبیات آذربایجان به من که تجربه کار و نوشتن نداشتم پیشنهاد نوشتن داد، در مسیر راهم آقای بایرام علی ورمرزیاری را قرار داد تا بتوانم کار نگارش این کتاب را انجام دهم. نگارش این کتاب چند سال طول کشید و هر دو یعنی من و آقای مهدیقلی رضایی می‌خواستیم با صداقت به عمق جنگ نگاه کنیم. نگارش این کتاب در سال‌های 79-78 تمام شد و برای چاپ مسیر پنج ساله را طی کرد تا این که سال 84 انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رساند. این کتاب در دهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس در بخش تاریخ شفاهی کتاب سال در سال 88 نیز در اوج ناباوری این کتاب در جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس باز هم در بخش کتاب‌های شفاهی ممتاز شناخته شد. در سال 90 نیز که کتاب نور‌الدین پسر ایران چاپ شد و مفتخر به تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی شد احساس می‌کردم که نسبت به دفاع مقدس دینی بر گردن من است. این کتاب در اوج اخلاص و در گمنامی نوشته شد.

 /انتهای متن/

درج نظر