اهدای جهیزیه رایگان و کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) طرح پیوند آسمانی با هدف اهدای جهیزیه رایگان و کمک هزینه ازدواج در استان برگزار می‌شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش و در راستای رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه در نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح نیات واقفین خیراندیش، این سازمان در قدم نخست اقدام به جمع‌آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج کرده است.

وی گفت: پس از احصا کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی با عنوان «پیوند آسمانی» کرده است.

وی هدف از ابلاغ این طرح را اجرای رویه‌ای واحد در اجرای نیات مرتبط با مسئله ازدواج دانست و افزود: اجرای این طرح باعث اجرای رویه‌ای واحد در عمل به نیات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سلیقه های شخصی و پراکندگی جلوگیری می‌کند.

علیزاده همچنین افزود: اجرای این طرح علاوه بر انسجام‌بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع‌رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی برخوردار خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: این طرح در بعد از ظهر روز سه‌شنبه 16 مهرماه در آستانه مبارکه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار می‌شود و در این رابطه مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با عنوان پیوند آسمانی در بقاع شاخص متبرکه شهرستان‌ها با حضور مردم، خیرین، مسئولان و واقفین برگزار می‌شود و در بقاع شاخص هر شهرستان نیز مراسم ویژه‌ای به منظور ایجاد وقف جدید برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح ترویج فرهنگ حسنه وقف و به خصوص وقف برای ازدواج جوانان است که تلاش شده در این برنامه از یکی از سخنران مطرح استان استفاده شود تا با ترویج فرهنگ ازدواج آسان به تبیین و ضرورت وقف برای امر ازدواج بپردازند تا خیران را به این امر مقدس سوق دهند.

علیزاده گفت: جهیزیه‌هایی که از نیات واقفین تهیه شده به صورت محرمانه به خانواده‌هایی که شرایط لازم را برای برخورداری از این تسهیلات دارند با حفظ کرامت و عزت به صورت غیرآشکار تحویل خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر