تاسیس سازمان جامعه زنان مسلمان روسیه

در نشست سراسری زنان مسلمان روسیه موسوم به «زن مسلمان در قرن بیست و یکم و نقش آن در جامعه»، تاسیس سازمان «جامعه زنان مسلمان روسیه» اعلام شد.

3

سرویس خبر به دخت/

پس از صد سال، مسکو میزبان  نشست سراسری زنان مسلمان روسیه موسوم به “زن مسلمان در قرن بیست و یکم و نقش آن در جامعه” بود که نمایندگان جمعیت‌های زنان اسلامی از تمام مناطق روسیه و هم‌چنین راویل عین الدین رییس شورای افتای روسیه در آن شرکت داشتند.

 این همایش با شرکت هیات‌های زنان از بیش از ۵۰ جمهوری و استان روسیه و نیز حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و استونی در مسکو برگزار شد. تاسیس” سازمان جامعه زنان مسلمان “روسیه اعلام شد .مقر این سازمان در مسکو خواهد بود و در چندین منطقه روسیه هم شعبه خواهد داشت.

راویل عین الدین در این همایش گفت: نقش این همایش در ساختن جوانب مختلف جامعه روسیه بسیار مهم است و نشاط و فعالیت زنان در تمام عرصه‌ها یک عامل کلیدی در ساختن کشور و حفظ ثبات و امنیت آن است.

علاوه بر نمایندگان جمعیت‌های اسلامی روسیه، شخصیت‌هایی از ادیان دیگر نیز در این همایش شرکت داشتند. نماینده کلیسای روسیه در نهادهای اجتماعی در این همایش گفت: جوامع کنونی در یک بحران روحی در تمام جنبه‌های زندگی به سر می‌­برند. بحران موجود فقط اقتصادی نیست، بلکه اخلاقی است و باید درمان شود.

در این همایش هم‌چنین پیام خانم حجازی مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز قرائت گردید و ایشان به عنوان عضو افتخاری اتحادیه زنان مسلمان روسیه انتخاب شد.

 

 

 

خانم نایلیا زیگانشینا رییس جامعه زنان مسلمان تاتارستان به عنوان رییس این سازمان انتخاب شد و چندین نفر از شخصیت‌های زن مسلمان روسیه نیز اعضای اولیه آن را تشکیل می دهند  که در آینده شمار آن‌ها افزایش می‌یابد. در میان اعضای این سازمان یک خانم ایرانی مقیم روسیه بنام «ساحره رحمانی» هم قرار دارد.

هم‌چنین تصمیم گرفته شد که چند مرکز تحت نظارت سازمان جامعه زنان مسلمان روسیه فعالیت کند .از جمله مراکز تشکیل و تقویت خانواده، اشتغال زایی، مادران سربازان، خیریه، ترویج شیوه سالم زندگی و نیز انجمن زنان طراح لباس اسلامی ./انتهای متن/

نمایش نظرات (3)