در اندونزی باید هوشیارتر می‌بودیم

رییس فدراسیون کاراته گفت: در اتفاقاتی که در اندونزی رخ داد همه باید هوشیارتر عمل می‌کردیم تا این مشکلات پیش نمی‌آمد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا علیرضا سمندر اظهار کرد: در روز اول و دوم تفاوت چندانی بین پوشش اسلامی بانوان ایران وجود نداشت و فقط در روز دوم از کلاه هایی استفاده شد که روی گردن را نیز پوشش می‌داد و بانوان ایران از ساق بند هم استفاده کردند که گویا همین مساله مشکل ساز شد. در این مساله باید همه هوشیارتر عمل می‌کردیم.

وی افزود: انتظار ما از مردانی به عنوان یک ایرانی که سرداور این مسابقه بود بیشتر بود ولی متاسفانه یا نتوانست کمک کند و یا نخواست، که باعث شد این مسائل تلخ بوجود آید. او حداقل می‌توانست به ما اعلام کند که چه مشکلی وجود دارد و آن را حل کنیم که این طور نشد. در نهایت هم دود این اتفاق به چشم همه ما رفت. من مردانی را در این ماجرا 100 درصد مقصر نمی‌دانم بلکه مقصرهای دیگری هم بودند که البته دنبال یافتن آن ها نیستم و به آینده فکر می‌کنم.

رییس فدراسیون کاراته با تاکید براینکه کمک‌های مالی انجام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان مشکلات مالی این فدراسیون را تا حد زیادی حل کرده است گفت: این کمک‌ها خیلی خوب بوده و جا دارد از نگاه مسوولان ورزش به کاراته تشکر کنم. با این کمک‌ها اعزام تیم ملی به کامبت گیمز در روسیه و یک سفر دیگر ایران را پوشش می‌دهد که برای یک سفر باقیمانده هم در زمان لازم فکر می‌کنیم.

وی افزود: برای بانوان ایرانی و مسوولان فدراسیون کاراته حفظ شئونات مهمتر از دیگر مسایل است. در اندونزی کشورهایی که خود را مسلمان می دانند، پوشش اسلامی نداشتند و فقط برخی از آنان هنگام دریافت جوایز از روسری استفاده می‌کردند، ولی دختران ایرانی با حفظ اعتقادات خود در میادین مختلف به میدان رفتند و حتی «اسپینوس» رییس فدراسیون جهانی نیز اعلام کرد که به خاطر ایران، با استفاده از پوشش اسلامی در مسابقات رسمی موافقت کرده است.

سمندر تصریح کرد: درقوانین فدراسیون جهانی آمده است زمانی که کاراته کاها در تاتامی حاضر می شوند، یک داور باید لباس‌های آنان را بررسی کرده و اگر مشکلی بود، یک دقیقه برای برطرف شدن آن زمان بدهند ولی به نظر می رسید برای بازنده کردن تیم کاتای بانوان ایران از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

رییس فدراسیون کاراته ایران، گفت: تیم ایران درحالی که با مغلوب کردن تیم قدرتمند مصر در دور سوم، به فینال رسیده بود و آماده حضور در بازی نهایی می شد با اعتراض مصری ها روبرو گردید و در نهایت بازنده شد. تلاش فراوانی انجام دادیم و بارها مراتب اعتراض خود را به اطلاع رییس فدراسیون جهانی رساندیم ولی امکان حضور تیم ما حتی در دیدار رده بندی هم فراهم نشد. پس از آن رییس کمیته داوران آسیا از مالزی به من ابراز ناراحتی کرد که چرا به رییس فدراسیون جهانی اعتراض داشته‌ایم.

سمندر یادآور شد: هرچند 2 داور این مسابقات با تنزل درجه روبرو شدند اما این مسایل مشکلی را حل نمی‌کند. متاسفانه در اندونزی در تلاش برای بهم ریختن تمرکز تیم ایران بودند. برایم عجیب است در مسابقاتی که نام بازیهای کشورهای اسلامی دارد از پوشش اسلامی ورزشکاران ایرادی گرفته شود.

وی در پایان گفت: با تجربه تلخی که از بازی‌های کشورهای اسلامی کسب کردیم باید در هر رقابتی تمامی جوانب را سنجیده تا با مشکلی روبرو نشویم.

 /انتهای متن/

درج نظر