نباید از نقش مادران و زنان در دوران دفاع مقدس غافل شد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه نباید از نقش مادران و زنان در دوران دفاع مقدس غافل شد، گفت: اگر پشتیبانی، کمک‌ها و ایثارگری‌های زنان کشورمان نبود، شاید جنگ به پیروزی نمی‌رسید.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس رحیمه عرب در سمنان با اشاره به نقش بی‎نظیر مردم مهدیشهر در کمک‌رسانی به جبهه‌ها بیان کرد: خدمات مردم مهدیشهر در طول جنگ را باید در دو بخش تقسیم‌بندی کرد؛ یکی اعزام برادران و نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی که مانند دیگر نقاط کشور به خط مقدم می‌رفتند و با دشمن می‌جنگیدند.

وی افزود: اما بخش دیگر خدمات مردم مهدیشهر به جبهه‌های جنگ که در حد بسیار گسترده‌ای صورت می‏گرفت و به جرأت می‌توان گفت که در کشور زبان‎زد شده بود، پشتیبانی و کمک‌های مردمی بود که برای جبهه‌ها ارسال می‏شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر ادامه داد: کمک‌های مردم مهدیشهر به حدی بود که آیت‎الله مشکینی از کمک‌های مردم مهدیشهر به نیکی یاد کردند و فرمودند این مهدیشهر کجاست که هر جای جبهه که می‌رویم، کمک‌های مردمش را مشاهده می‌کنیم.

عرب اضافه کرد: با توجه به گستردگی کمک‌های مردمی، برآورد کاملی از حجم این کمک‌ها در دست نیست؛ اما برآورد اندکی از این کمک‌ها توسط ستاد پشتیبانی سپاه مهدیشهر در آن زمان انجام شده بود که در حال حاضر اسنادش در اختیار بسیج خواهران مهدیشهر قرار دارد.

وی تصریح کرد: همین مقدار برآورد اندک که تنها گوشه‌ای از کمک‌های مردم خیر و انقلابی مهدیشهر است، خود گویای گستردگی کمک‌های مردمی است و نقش مهم و اثرگذار مردم مهدیشهر در پشتیبانی از جبهه‌ها را می‌رساند.

وی گفت: طبق برآورد در این اسناد و بررسی‌هایی که انجام دادیم، حدود 160 میلیون ریال کمک نقدی، ارسال بیش از 200 کامیون کمک غیرنقدی، اهدای بیش از یک هزار و 800 رأس گوسفند، اهدای حدود 33 دستگاه از انواع خودرو و مقدار زیادی طلا و جواهرات از جمله مهم‎ترین کمک‌هایی بود که از سال 59 تا 66 امت حزب‎اللهی مهدیشهر به جبهه‌ها ارسال داشتند.

عرب با بیان اینکه نباید از نقش مادران و زنان در دوران دفاع مقدس غافل شد، افزود: اگر پشتیبانی، کمک‌ها و ایثارگری‌های زنان کشورمان نبود، شاید جنگ به پیروزی نمی‌رسید.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: مادران و شیرزنان کشورمان با دعاها و تشویق‌ها و حمایت‌های خود فرزندان و برادران خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند و رزمندگان با این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها بود که توانستند مقابل رژیم بعث قد علم کنند.

 /انتهای متن/

درج نظر