عرفی سازی مفاهيم مغایر با رویکرد انقلاب اسلامی در ‌فضای مجازی

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده نسبت به عرفی‌سازی مفاهیم مغایر با انقلاب اسلامی در فضای مجازی هشدار داد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا، فاطمه قاسم‌پور در نشست عمومي با موضوع «فعاليت‌هاي جنبش زنان در فضاي مجازي» که از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به فعاليت زنان در فضاي مجازي گفت: اولین حرکت زنان در فضای مجازی مقارن با اوایل دهه 80 با حضور در وبلاگ‌ها بوده است.

او دليل روي‌آوردن زنان به وبلاگ‌نويسي را شبیه بودن وبلاگ به دفترچه خاطرات و احساس امنیت نسبی از ناشناس بودن نويسنده برشمرد و ادامه داد: با بالا گرفتن تب وبلاگ‌نويسي، زنان به نوشتن مسایل خصوصی خود روي آوردند اين رويکرد با درخواست‌هاي فعالان حوزه زنان مبني بر نوشتن تجربه‌های خود در برابر ظلم و ستم، خشونت، نابرابری اجتماعی و حقوقی و ارائه راهکار در این زمینه، وارد فاز جديدي شد. فعالان حوزه زنان به دنبال ‌رهایی از بند کلیشه‌ها و سنت‌های مردسالار و ارائه روایت‌های زنانه از دنیای مردسالار بودند از اين‌رو خود نیز در این اقدام سهم بسزايي داشتند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده اظهار کرد: بعد از دوره وبلا‌گ‌نویسی، شبکه های اجتماعی با خصوصیت اشتراک‌گذاری و شکل تعاملی بودن، مورد توجه ‌قرار گرفت. جریان دفاع از حقوق زنان با حضور در این عرصه، مجموعه صفحاتی با موضوعاتی چون برابری زن و مرد، حجاب اجباری و تجارب زنانه را مورد توجه قرار داده است.

او تصريح کرد: کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی در مواجهه با قبح‌زدایی و عرفی‌سازی مفاهیمی هستند که با رویکرد انقلاب اسلامی در این عرصه مغایر است.

قاسم پور ایجاد وب‌سایت‌های خبري و تحلیلي را از ديگراقدامات فعالان حوزه زنان در عرصه مجازی نام برد و گفت: در موارد مقتضی اين وب‌سايت‌ها به صورت هماهنگ در ايجاد موج مطالبه‌گري اقدام می‌کنند.

او اظهار داشت: فعالان دفاع از حقوق زنان با استفاده از پتانسيل موجود در فضاي مجازي، برگزاری سمینارهای آنلاین، بیانیه‌ها و کمپین‌ها، در راستاي رسيدن به مقاصد سوء خود، جامعه را مورد هدف قرار داده است.

 /انتهای متن/

درج نظر