افزایش فرزندآوری موجب افزایش مرگ و میر مادران نمی‌شود

یک استاد دانشگاه و حوزه گفت: بر اساس آمار و مستندات موجود هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه افزایش فرزندآوری موجب افزایش مرگ و میر مادران می‌شود وجود ندارد و بیان این موضوع درست نیست.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،مریم معین الاسلام گفت: همایش بررسی وضعیت جمعیتی کشور با همکاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان و حوزه علمیه قم و با حضور اساتید و مسئولان کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این همایش دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و آسیب‌هایی که در حوزه جمعیت کشور را تهدید می‌کند مورد بررسی و توجه قرار گرفت و درخواست آنها این بود که اینگونه همایش‌ها تا به نتیجه رسیدن مطلوب ادامه پیدا کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دلایلی که باعث ایجاد مشکل جمعیتی برای کشور شده است توسط اساتید و مسئولان مورد بررسی قرار گرفت و اینکه بعد از طرح این مسئله توسط مقام معظم رهبری و به میدان آمدن مسئولان تا حد زیادی جمعیت ما تا حدودی افزایش پیدا کرده است ولی به حد مطلوب نرسیده است تا دیگر احساس خطر در خصوص کمی جمعیت وجود نداشته باشد.

معین الاسلام تصریح کرد: یکی از اهرم‌های بسیار تأثیر گذار در مباحث جمعیتی روحانیون و مبلغان هستند که باید مردم را نسبت به خطرهای کاهش جمعیت آشنا کنند و این مسئولیت را متوجه روحانیون کردند که هم نگرانی‌های مردم در خصوص مباحث اقتصادی مرتفع شود و از روحانیون خواسته شد با تکیه بر موازین دینی مردم را روشن کنند که افزایش جمعیت و فرزند آوری نه تنها مردم را دچار مشکل نمی‌کند بلکه می‌تواند زمینه افزایش روزی را در خانواده ایجاد کند و این وعده‌ای است که از سوی خداوند داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین راهکارهایی که توسط آن ها می‌توان مردم را به فرزند آوری بیشتر ترغیب کرد مورد بررسی قرار گرفت.

معین الاسلام اظهارداشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر این موضوع، در برنامه‌های ما قرار دارد تا جلسات متعددی به صورت مکرر با حضور مبلغین برگزار شود.

این استاد دانشگاه افزود: شورای فرهنگی زنان نیز جزواتی را آماده کردند تا در اختیار مبلغین قرار بگیرد همچنین معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این جلسه حضور داشتند و با تأکید بر خطرات و آسیب‌های کاهش جمعیت در آینده به شبهاتی که در این زمینه ایجاد شده است پاسخ دادند.

وی ادامه داد: هیچ آمار مستندی وجود ندارد که افزایش فرزند آوری باعث افزایش مرگ و میر در میان مادران می‌شود و بر اساس آمار وضعیت فعلی جمعیت ما بسیار نگران کننده است.

 /انتهای متن/

درج نظر