مقصر حذف تیم کاراته بانوان من نیستم

عضو ايراني شوراي داوري كاراته آسيا گفت: نزديك به يك سال است كه حجاب به توصيه مراجع قانوني كاراته رسيده و همه آقايان و خانم ها از وضعیت آن اطلاع دارند. با اين وجود مرا متهم مي كنند تا اشتباه خود را توجيه كنند. این در حالی است که مسئولان تیم در تماس با خانم اکبرآبادی موضوع را به وی اعلام کردند و ایشان هم تصمیم گرفتند که بانوان ساق‌بند ببندند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از جهان، دوشنبه گذشته در جريان رقابت هاي كارته بازي هاي كشورهاي اسلامي در بخش كاتاي تيمي بانوان، تيم كشورمان با شايستگي تيم پرقدرت مصر را شكست داد و راهي بازي نهايي شد كه با اعتراض تيم مصر به دليل تغيير در پوشش حجاب مصوب فدراسيون جهاني، تیم ایران از دور مسابقات كنار رفت. در پي اين اتفاق سرمربي و اعضاي تيم ملي كاتا محمدعلي مرداني عضو ايراني شوراي داوري كاراته آسيا را مقصر اصلي از دست رفتن مدال طلا معرفي كردند.

محمدعلي مرداني داور بين المللي كشورمان ضمن رد اتهامات گفت: اين گونه صحبت كردن فقط براي توجيه اشتباه خودشان است، قبل از آغاز مسابقات جلسه قرعه‌كشي و هماهنگي برگزار شد و نماينده تيم ايران هم در آن جلسه حضور داشت، اينكه چرا مي گويند اطلاع نداشته اند جاي تعجب دارد.

وي ادامه داد: تيم كاتاي ايران در بخش بانوان از ساق بندهاي همرنگ لباس كاراته استفاده كرد و مسابقات خود را انجام داد و با شكست رقباي خود راهي بازي نهايي شد كه داوران به هيچ عنوان متوجه استفاده از ساق بند نشدند. بعد از پيروزي مقابل تيم مصر و راهيابي به ديدار پاياني، مصري‌ها نسبت به اين موضوع اعتراض كردند و هيئت ژوري جريان را بررسي كرد و راي به نفع تيم مصر صادر شد.

مرداني افزود: دو سال است كه در جريان مسابقات وقتي اعتراضي صورت مي گيرد ديگر نماينده كشور ذينفع در هيئت ژوري حضور نخواهد داشت و اين اعتراض نيز توسط هيئتي متشكل از نمايندگان ژاپن، استراليا و تايوان بررسي و اعلام راي شد. اين هيئت نيز راي به استفاده از ساق بند بر خلاف مقررات توسط تيم ايران داد. ليم رئيس كميته داوران آسيا معتقد است استفاده از اين ساق بند باعث نيروافزايي مي شود.

اين داور ايراني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خانم اميني در مصاحبه هاي خود اذعان داشته كه اعضاي تيم با خانم اكبرآبادي در تهران تماس گرفته اند و ايشان هم تصميم به استفاده از ساق بند گرفته كه مورد اعتراض قرار گرفت و داوران هم بررسي كرده اند، حالا چرا من بايد متهم شوم مشخص نيست. من هيچ نقشي در اين جريان نداشتم.

وي در پايان گفت: يكسال قبل از استفاده از حجاب اسلامي توسط كاراته كاهاي مسلمان از سوي فدراسيون جهاني مورد تصويب قرار گرفت و كيفيت آن نيز مشخص شد. با اين وجود نمي دانم چرا بي اطلاعي يا اشتباه خود را با مقصر جلوه دادن ديگران توجيه مي كنند.

 /انتهای متن/

درج نظر