“معاونت زنان” در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس آنگونه که باید حقیقتش بیان نشده بود به همین منظور به زودی بنیاد حفظ آثار، معاونت زنان را ایجاد خواهد کرد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا،امیر سرتیپ نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه نشست درس‌ها و تجارب هشت سال دفاع مقدس که با حضور فرماندهان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، در سخنانی با اشاره به انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده و به ویژه نسل سوم انقلاب گفت: این فرهنگ برگرفته از واقعه عاشورا است و باید ارزش‌ها و معارف آن را به نسل آینده منتقل کنیم. این فرهنگ باید توسط خود رزمندگان و با زبان امروزی جوانان به آن‌ها منتقل شود. در این بین از آنجایی که بار اصلی جنگ به دوش مردم بود این ضرورت احساس می‌شود که کارها با همکاری و تلاش آن‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که هر بار مردم کارهایی را انجام داده‌اند موفق بوده‌ایم. متاسفانه امروزه کارهای دولتی کم تأثیر است بنابراین هر چه به دنبال خصوصی‌سازی در حوزه دفاع مقدس برویم بهتر است چرا که معمولا هنگامی که کاری بر عهده سازمان‌های دولتی واگذار می‌شود آن‌ها پاسخگو نیستند.

امیر سرتیپ نامی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تاکنون نقش زنان در دفاع مقدس آنگونه که باید حقیقت حضورشان بازگو شود، بیان نشده است. در همین راستا برنامه‌ریزی داریم که معاونت زنان را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را راه‌اندازی کنیم.

امیر سرتیپ نامی در پایان سخنانش یادآور شد:اگر حضرت امام (ره) را نداشتیم و از عنایت‌های الهی نیز بی‌بهره بودیم شاید در رابطه با جنگ مانند صدام فکر می‌کردیم. او در روزهای آغازین جنگ توانست با حمایت‌های بسیاری از کشورها حدود 720 میلیون تن مهمات وارد کشورش کند تا علیه ما به کار گیرد اما امام راحل توانست با تکیه‌ای بر آیه‌ای از سوره آل‌عمران جوانان را سازماندهی کند تا مانند جنگ‌های قبلی وجبی از خاک کشور را از دست ندهیم. باید بدانید که هرگاه ایران مورد تجاوز قرار گرفته است بخشی از خاکش را از دست داده است به این صورت که تا پیش از آغاز جنگ تحمیلی سه میلیون و 500 هزار کیلومتر از خاک کشورمان را اشغال کردند. در دوره پهلوی دوم هم بحرین از ما جدا شد.

 /انتهای متن/

درج نظر