کاهش ساعت کار مطالبه اکثریت زنان شاغل

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش ساعت کار زنان مطالبه‌ای است که از سوی اکثریت زنان شاغل و مخصوصاً مادران شاغل در ادارات و دستگاه‌ها مطرح می‌شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس ،شهلا میرگلو بیات گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان از 44 ساعت به 36 ساعت تنها زنان کارمندی را شامل می‌شود که همسران جانباز و معلول و یا فرزندان معلول دارند.

وی ادامه داد: این لایحه در ابتدا با مخالفت‌های زیادی همراه بود چرا که نمایندگان مخالف معتقد بودند با ارائه این طرح زنان از محیط کار دور نگه داشته می‌شوند ،اما سرانجام این لایحه توانست نظر مثبت نمایندگان مجلس را جلب کند.

بیات افزود: هم اکنون افزایش ساعت کاری ادارات نیز دغدغه‌هایی را برای زنان و مادران ایجاد کرده است و هر روز از سوی زنان شاغل در ادارات کاهش ساعت کار به عنوان یک مطالبه اصلی از سوی آنان مطرح می‌شود.

وی در خصوص عدم اجرای صحیح مصوبات مجلس در امور زنان گفت: اجرای تمام مصوبات مجلس در حوزه زنان الزامی است مانند اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران و اگر دستگاهی در خصوص اجرای این مصوبات کوتاهی داشته باشد و یا به درستی آن را اجرا نکند افراد می‌توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری از دستگاه مربوطه شکایت کنند.

این عضو فراکسیون زنان اظهار داشت: در صورتی که شکایات مردمی از دستگاه‌هایی که مصوبات مجلس در حوزه زنان را اجرایی نمی‌کنند به فراکسیون زنانی ارسال شود حتماً در این فراکسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 /انتهای متن/

درج نظر