محصولات آرایشی بهداشتی بی مجوزی نخرید

مدیرکل ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برای محصولات آرایشی بهداشتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، هیچ‌گونه مجوزی صادر نشده است.

0

سرویس خبر به دخت/

 عبدالعظیم به‌فر مدیرکل ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تاکنون حدود هشت هزار و ۵۰۰ فرآورده آرایشی و بهداشتی داخلی، پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ کردند.پروانه ساخت به محصولات شرکت‌های تولید کننده داخل کشور که همه ضوابط مربوط به تولید، مواد اولیه و مواد مؤثره را رعایت کنند، ارائه می‌شود.این فرآورده‌ها کیفیت بالایی دارند، در حالی که برای محصولات آرایشی بهداشتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، هیچ‌گونه مجوزی صادر نشده اس. و شماره تماسی که برای این محصولات ارائه می‌شود، با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابطال می‌شود.

وی تأکید کرد: به مصرف کنندگان این محصولات توصیه می‌شود، لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از مکان‌های مطمئن و یا نمایندگی‌های رسمی خریداری و در هنگام خرید به شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت در مورد محصول تولید داخلی و شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت در مورد محصولات خارجی توجه کنند.

به فر افزود: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی خارجی، بهتر است فقط از لوازم آرایشی و بهداشتی که  مجوز ورود از وزارت بهداشت و درمان دارند ، استفاده کنند.این محصولات دارای برچسب فارسی بوده و اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضا و شماره مجوز ورود آن درج شده است./انتهای متن/

درج نظر