لیستی از کارهای کنارگذاشتنی

خیلی از ما عادت داریم که برای کارهایی که باید انجام دهیم، لیستی داشته باشیم. اما برای کارهایی که نباید انجام دهیم، نه. بد نیست لیستی از این کارها هم برای خودمان تهیه کنیم.

0

سرویس ما و زندگی به دخت/

 برای چه كارهایی بیشتر وقت می گذارید؟ كارهای مهم، فوری یا كارهای ساده روزانه؟ اگر بیشتر وقت خود را به كارهای جزئی و كم اهمیت می گذرانید، باید روند خود را تغییر دهید. همه ما خیلی وقت ها فهرستی از كارهایی كه باید انجام بدهیم ، آماده می كنیم. اما درمورد كارهایی كه باید از آنها دست بكشیم چطور؟

افراد موفق كارهایی كه در زیر عنوان می كنیم را انجام نمی دهند، اما این احتمال وجود دارد كه شما هنوز انجامشان می دهید. همین امروز تصمیم بگیرید و این كارها را به لیست كارهای كنارگذاشتنی اضافه كنید.

1-  بهانه آوردن. افراد موفق دیگران را مقصر نمی كنند و بهانه نمی آورند و از بدشانسی شان شكایت نمی كنند. آنها مسئولیت كامل زندگی خود را بر عهده می گیرند. آنها می دانند كه موفقیت و شكست در دستان خود آنهاست. پس سعی نكنید خود را قربانی جلوه دهید یا بهانه بیاورید.

2-  بی مقصد پیش رفتن. افراد موفق برنامه دارند. زندگی آنها جهت و مقصد دارد. هیچوقت بی اراده كاری نمی كنند و بی مقصد پیش نمی روند به امید اینكه بهترین ها برایشان اتفاق بیفتد. آنها برای خود هدف تعیین می كنند و بعد برای رسیدن به آن برنامه ریزی می كنند. اگر شما از آن دسته آدمهای هرچه پیش آید خوش آید هستید، از این رویكرد دست بكشید و شروع به برنامه ریزی كنید.

3-  تمام روز نشستن پای كامپیوتر (یا بدتر از آن تلویزیون). درست است كه كارهای مهم زیادی را می توانید پشت كامپیوتر انجام دهید اما نباید همه روزتان را به آن بگذرانید. بیرون رفته و با آدمها ملاقات كنید.

4-  به تاخیر انداختن كارها. تعویق در كارها دشمن موفقیت است. روی هدفتان تصمیم بگیرید، كارهایی كه باید انجام دهید را لیست كرده، اولویت بندی نموده و آغاز به كار كنید.

5.  فقط انجام كارهای ساده. برای چه كارهایی بیشتر وقت می گذارید؟ كارهای مهم، فوری یا كارهای ساده روزانه؟ اگر بیشتر وقت خود را به كارهای جزئی و كم اهمیت می گذرانید، باید روند خود را تغییر دهید. باید اول روی كارهای مهمتر تمركز كنید، كارهایی كه شما را به سمت هدفتان پیش می برند. تا جاییكه می توانید كارها و فعالیت های بی ارزش را نادیده بگیرید.

6.  نشستن در جلسات بیهوده. آیا در محل كار وقتتان را در جلسات بی ارزش تلف می كنید؟ خیلی از كارمندان شركت ها این وضعیت را دارند. هر جلسه ای باید یك هدف، دستوركار و یك مدیر ماهر داشته باشد كه كمك كند جلسه از هدف اصلی خود دور نشده و روی همان متمركز بماند. در جلسات بیهوده و ضعیف شركت نكنید فقط خلاصه آن را از دیگران بگیرید.

7.  محدود كردن جاه طلبی هایتان. افراد موفق باور شگرفی به خود دارند و جاه طلب هستند و استانداردهای بالایی برای زندگی خود در نظر می گیرند. آیا شما خودتان را پایین می كشید؟ اعتمادبه نفستان را از دست داده اید؟ از اول شروع كنید. برای خودتان اهداف بلندپروازانه تعیین كنید. مهارت ها، استعدادها و دستاوردهایتان را به خود یادآور شوید و هر روز به خودتان انگیزه بدهید.

اگر بتوانید از فعالیت های بی ارزش و منفی كه انجام می دهید دست بكشید، خود را به موفقیت نزدیك تر خواهید كرد. از انجام كارهایی كه می دانید فقط وقتتان را تلف می كند خودداری كنید و شروع به ساخت موفقیتتان كنید.

منبع : سایت موفقان/ انتهای متن/

درج نظر