1886 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد دشتی

مدیر کمیته امداد شهرستان دشتی گفت : یک‌هزار و 886 زن سرپرست خانوار در شهرستان دشتی از خدمات این نهاد بهره‌ می‌برند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس احمدرضا بحرینی امروز در دشتی اظهار داشت: یک هزار و 886 زن سرپرست خانوار در شهرستان دشتی که مسئولیت اداره خانواده را بر عهده دارند، زیر پوشش خدمات کمیته امداد شهرستان دشتی هستند.

وی افزود: کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف حمایتی، تأمین و تعمیرات مسکن، درمان و بهداشت، اشتغال و خودکفایی، امور فرهنگی و ‌آموزش، اردویی، مشاوره و اعطای تسهیلات کارگشایی قرض‌الحسنه، خدمات متنوعی به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌کند.

بحرینی تصریح کرد: اکثر زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد دشتی، بیمه تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه آنان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان دشتی بیان کرد: این نهاد با اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین برپایی اردوهای تخصصی ارتباط مستمر و دائمی را با این خانواده‌ها برقرار کرده است.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 120 زن سرپرست خانوار دشتی

مدیر کمیته امداد شهرستان دشتی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی در شهرستان برای بیش از 120 خانوار از مددجویان خبر داد و گفت: کمیته امداد دشتی به منظور ارتقای سطح فکری و فرهنگی و اجتماعی مددجویان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات مختلف می‌کند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌ها که در پنج ماهه سال 92 انجام گرفته است، راهکارهای مختلف در زمینه اجرای موفق طرح‌های اشتغال، نحوه مدیریت اقتصادی و زندگی، برگزاری کلاس‌های کامپیوتر، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، برگزاری کلاس‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، نحوه تربیت صحیح فرزند و جلوگیری از ابتلای به اعتیاد به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره‌های آموزشی مشاوران مجرب خانواده حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در پایان دوره‌ها به برخی از مشکلاتی که مددجویان در زندگی در زمینه مسائل اجتماعی، اقتصادی و مالی داشتند، پاسخ داده شد.

 /انتهای متن/

درج نظر