زنان عربستانی آل‌سعودرا به‌چالش کشيدند

زنان عربستانی روز گذشته با شیوه های اعتراض آرام و مدنی به مخالفت با رژیم آل سعود مبادرت کردند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، روز گذشته شماری از زنان فعال در عربستان سعودی ، به اقدامی جالب پرداختند. آنها در حرکتی که آن را روز چالش نامیده بودند به صورت گسترده به رانندگی مبادرت کردند حال آنکه در عربستان سعودی، رانندگی زنان ممنوع است.

هدف آن ها از این کار ، ابراز مخالفت با این سیاستهای رژیم آل سعود بود. حدود شش هزار زن و فعال عربستانی طوماری امضاء کرده اند که روز جمعه منتشر شد. در این طومار از حکومت آل سعود درخواست شده است توجیه های خودش را درباره ممنوع بودن رانندگی زنان اعلام کند.

فعالان عربستانی از زنان این کشور دعوت کرده اند در مخالفت با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، بیست و ششم اکتبر به صورت گسترده و هماهنگ به رانندگی مبادرت کنند. باآنکه در عربستان ، هیچ قانونی وجود ندارد که رانندگی زنان را ممنوع کرده باشد عملا رژیم آل سعود با رانندگی زنان مخالفت می کند و به آنها گواهینامه نمی دهد.

زنان عربستانی در دو سال گذشته تلاشهای زیادی برای رفع این ممنوعیت اجتماعی انجام داده اند اما این تلاشها راه به جایی نبرده است. نیروهای امنیتی عربستان در این مدت، چندین زن عربستانی را بازداشت کرده و از آنها تعهد گرفته اند که دیگر به رانندگی نپردازند.

/انتهای متن/

درج نظر