گزارش تکان دهنده از سرنوشت دختران تونسی در سوریه

وزیر کشور تونس با اشاره به سرنوشت تأسفبار دختران تونسی که تحت عنوان جهاد نکاح به سوریه اعزام شده اند، از فعالیت گسترده برخی جریان ها و تشکیلات تونسی در این زمینه خبر داد.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از  افکارنیوز، “لطفی بن جدو” گفت: دختران تونسی که تحت عنوان جهاد نکاح به سوریه رفته اند، درحالی به تونس باز می گردند که از جنگجویان خارجی در سوریه باردار شده اند.

وی در جلسه مجلس مؤسسان (پارلمان) تونس که به صورت زنده از تلویزیون رسمی این کشور پخش می شد، تأکید کرد: “ده ها و صدها جنگجو به این دختران تحت عنوان جهاد نکاح تعرض می کنند، و آن ها درحالی به تونس باز می گردند که ثمره این ارتباط ها را با خود حمل می کنند .. و ما هم دست و پا بسته ناظر این مسائل هستیم.

بن جدو اظهار داشت: وزارت کشور از مارس گذشته از سفر ۶ هزار تونسی به سوریه جلوگیری کرد، و ۸۶ نفر را که شبکه هایی را برای اعزام جوانان تونسی به سوریه برای جهاد ایجاد کرده بودند، دستگیر کرد.

وزیر کشور تونس تأکید کرد: برخی سازمان های حقوقی تونسی، با اعتراض به جلوگیری وزارت کشور از اعزام جنگجو به سوریه، ما را غافلگیر کردند.

بن جدو افزود: جوانان ما در جنگ سوریه در خط مقدم قرار داده می شوند؛ و به آن ها آموزش داده می شود که چگونه به شهرها حمله کنند و دست به غارت بزنند.
در ۱۹ آوریل ۲۰۱۳ شیخ عثمان بطیخ مفتی وقت تونس اعلام کرد که ۱۶ دختر تونسی برای جهاد نکاح به سوریه فرستاده شده اند.
شیخ بطیخ که مدت کوتاهی پس از این اظهارات از سمت خود برکنار شد، به شدت از اینگونه اقدامات انتقاد کرده بود.

رسانه های تونسی نیز اخیرا از اعزام صدها دختر از این کشور به سوریه خبر داده اند.

/انتهای متن/

درج نظر