نظام روانشناسی ساز و کار کافی برای اعطای مجوز به مراکز مشاوره را دارد

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی پتانسیل این سازمان برای صلاحیت اعطای مجوز به مراکز مشاوره را بالا دانست و گفت: سال گذشته سازمان نظام روانشناسی ردیف بودجه‌ای به مبلغ دو میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است و در تمامی استان‌ها نیز شعبه دارد و از لحاظ مالی و ساز و کار اداری در این مورد مشکلی نخواهد داشت.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا حمید پورشریفی افزود: قانون تشکیل نظام روانشناسی که سال 82 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد به خوبی صلاحیت این سازمان را در تصمیم‌گیری برای افراد و مراکز مشاوره مشخص کرده است و از نگاهی دیگر این سازمان پتانسیل‌های تخصصی در مورد روانشناسی و مشاوره دارد و کمیسیون مختلف و افراد تراز اولی که در این کمیسیون‌ها وجود دارند به خوبی می‌توانند در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه متولی شدن سازمان نظام روانشناسی در اعطای مجوز به معنی کنار گذاشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان‌های دیگری همچون بهزیستی نیست، اظهار کرد: ازظرفیت‌های سازمان‌های دیگر برای مشارکت و مشورت استفاده خواهد شد؛ اما تصمیم‌گیرنده نهایی سازمان نظام روانشناسی خواهد بود.

پورشریفی با اشاره به نظر افرادی که از لحاظ مالی و تشکیلاتی صلاحیت سازمان نظام روانشناسی را مناسب نمی‌بینند، گفت: با وجود آنکه سازمان نظام روانشناسی با وجود اعضا اداره می‌شود؛ اما مطابق قانون این سازمان ظرفیت استفاده از منابع مالی دولتی را نیز دارد و سال گذشته نیز ردیف بودجه مشخصی به مبلغ دو میلیارد تومان برای سازمان مشخص شد که البته به خاطر مشکلاتی که دولت دهم در پرداخت اعتبارات داشت،‌ مبلغ اندکی پرداخت شد، اما اختصاص این ردیف بودجه خود نشان‌دهنده اهمیت این سازمان و نگاه ویژه دولت به این سازمان است.

وی با اشاره به مشکلات آیین‌نامه ساماندهی مراکز مشاوره، تصریح کرد: مشکلاتی در این آیین‌نامه وجود داشت که مجلس شورای اسلامی نیز به همین دلیل آن را رد کرد. یکی از این مشکلات اعطای مجوز به افرادی بود که مدرکی غیر از مدرک مشاوره و روانشناسی داشتند و این صلاحیت و تخصص مراکز مشاوره را زیر سئوال می‌برد.

رییس مرکز مشاوره و روانشناسی زندگی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان صلاحیت اعطای مجوز به مراکز مشاوره را ندارد، تاکید کرد: سال گذشته من برای اخذ مجوز از وزارت ورزش و جوانان هیچ گونه اقدامی انجام نداده‌ام، چرا که این ساختار را قبول ندارم و اگر روزی دوباره این مسئولیت به عهده وزارت ورزش و جوانان سپرده شود، من مرکز مشاوره‌ام را تعطیل خواهم کرد.

وی با بیان اینکه طرح سایت‌های همسرگزینی غیرکارشناسی و عجولانه است، اظهار کرد: طبیعتا اگر این طرح در شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی مطرح شود، توصیه‌های کارشناسی صورت خواهد گرفت و باید تامل و کار کارشناسی دقیق روی این طرح انجام شود. وجود دغدغه در مورد ازدواج جوانان بسیار مناسب است، اما نحوه پاسخگویی به این دغدغه‌ها مهم است و نباید عجولانه تصمیم‌گیری کرد.

/انتهای متن/

درج نظر