بروز عقاید نابه‌جای والدین در زندگی زوج‌ها، مزیدی بر اختلافات خانوادگی

رئیس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان گفت: اغلب زوج‌ها در ابتدای زندگی مشترک خود به دلیل کم تجربه بودن و وابستگی شدید به خانواده تحت تاثیر عقاید و اظهارنظرهای والدین قرار می‌گیرند و به همین دلیل اختلافاتی در بین زوج‌ها ایجاد می‌شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمد شفیعی اظهار داشت: بیان اصولی آثار مخرب فرهنگ منحط غرب و پوچ بودن آن در پیشگیری از وقوع طلاق در جامعه بسیار مؤثر است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ غنی اسلام و ارزش‌های مرتبط با خانواده در اسلام در تقویت بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از بروز اختلافات تاثیر بسزایی دارد.

رئیس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان ابراز داشت: زوج‌ها باید قبل از ازدواج برای روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی مشترک آمادگی لازم را کسب کنند و بدانند که مشاجره‌ها و مشکلات زیادی در هر زندگی مشترک وجود دارد که باید با تعامل، همفکری و صبر برای رفع آن ها تلاش کرد.

شفیعی بیان داشت: در برخی موارد زوج‌ها به‌ویژه خانم‌ها اعتقاد دارند که اگر مشکلات موجود را با همسر خود در میان بگذارند، سبب به هم خوردن یا تیره و تار شدن روابط میان آن ها می‌شود که این مسئله صحیح نیست و مانند آن است که فرد برای جلوگیری از برخورد با صخره، قایق خود را واژگون کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد گفت‌و‌گو نکردن زوج‌ها با یکدیگر موجب آشفته شدن زندگی می‌شود، تصریح کرد: در هنگام صحبت با همسر خود درباره مشکلات موجود باید با صبر از پرداختن به مسایل جزئی و مسایلی که در گذشته ایجاد و برطرف شده خودداری و به جای آن به موضوع اصلی مشاجره و راهکارهای رفع آن توجه شود.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه زوج‌ها باید احساسات خود درباره رفتار و منش همسرشان را بروز دهند، عنوان کرد: بروز احساسات مثبت درباره همسر را می‌توان در استحکام بنیان خانواده‌ها مؤثر دانست.

شفیعی دخالت‌های نابه‌جای والدین در زندگی مشترک فرزندان خود را موجب بروز اختلافات در بین آنها دانست و تصریح کرد: اغلب زوج‌ها در ابتدای زندگی مشترک خود به دلیل کم تجربه بودن و وابستگی شدید به خانواده تحت تاثیر عقاید و اظهارنظرهای والدین و نزدیکان خود قرار می‌گیرند و به همین دلیل اختلافاتی در بین زوج‌ها ایجاد می‌شود.

وی گفت: والدین باید توجه داشته باشند که حمایت مادی و معنوی آنها از فرزندانشان نباید به این معنا و مفهوم باشد که زمام امور زندگی آنها به دست والدین افتد.

این قاضی بیان داشت: خانواده زوج‌ها باید با خودداری از هرگونه دخالتی که موجب آزرده کردن فرزندانشان می‌شود، برخوردهایشان با عروس یا دامادشان همراه با تکریم و ابراز محبت باشد.

شفیعی افزود: تامین حداقل‌های زندگی از قبیل مسکن و رفع نیازهای زوج‌ها در ایجاد آرامش و جلوگیری از طلاق مؤثر است.

 / انتهای متن/

درج نظر