دختران کبدی‌کار قم از رسیدن به قهرمانی کشور بازماندند

دختران کبدی‌کار قم با حذف از مرحله مقدماتی از دستیابی به جواز صعود به جمع تیم‌های مدعی قهرمانی کبدی دختران جوان کشور بازماندند.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس  ، امسال رقابت‌های مرحله مقدماتی کبدی بانوان رده سنی جوانان در قالب گروه‌ها و مناطق مختلف در کشور به انجام رسید و طی آن تیم کبدی بانوان قم در مردادماه در منطقه 6 با حریفان خود به رقابت پرداخت و به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی شد.

با توجه به این‌که این مسابقات در رده سنی جوانان برگزار می‌شود، تیمی متشکل از برترین و شاخص‌ترین بانوان کبدی‌کار جوان قم به این رقابت‌ها اعزام شدند و در نهایت با شایستگی به مرحله نهایی راه یافتند تا شانس خود را برای قهرمانی کشور بیازمایند.

در این مسابقات که به مدت 2 روز به میزبانی هیئت کبدی استان قم در سالن کبدی مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم در مردادماه به انجام رسید، تیم قم که از استان‌های مطرح در رشته کبدی در سال‌های اخیر بوده است، به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی شد.

از گروه‌های مختلف مرحله مقدماتی کبدی دختران جوان کشور در مجموع 18 تیم به مرحله نهایی رسیدند که در 2 گروه پنج تیمی و 2 گروه چهار تیمی قرار گرفتند و تیم قم در گروهی قرار داشت که تیم‌های مطرحی در آن شرکت کرده بودند و در نهایت با یک برد و سه باخت نتوانست به جمع تیم‌های مدعی قهرمانی برود.

این رقابت‌ها در حالی به مدت چهار روز در مجموعه ورزشی بعثت تهران برگزار شد که تیم‌های شرکت کننده در چهار گروه مسابقات خود را در دور مقدماتی برگزار کردند که سرانجام هشت تیم تهران و کرمان از گروه اول، گلستان و اصفهان از گروه دوم، مازندران و همدان از گروه سوم و کرمانشاه و سیستان و بلوچستان از گروه چهارم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

در نهایت چهار تیم تهران، گلستان، کرمان و کرمانشاه با غلبه بر رقبای خود به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که طبق جدول برگزاری مسابقات تهران در مصافی سخت و حساس به مصاف گلستان رفت، تیمی که در مرحله قبلی رقیب دیرینه خود سیستان و بلوچستان را شکست داده بود.

در این بازی تماشایی که برنده‌اش به فینال راه می‌یافت، گلستانی‌ها توانستند با استفاده از تاکتیک مناسب رقیب قدرتمند خود تهران را با حساب 38 بر 30 شکست دهند تا راهی دیدار فینال شوند دیدار فینال بین 2 تیم گلستان و کرمانشاه برگزار شد و دختران جوان گلستانی موفق شدند با شکست کرمانشاه به مقام قهرمانی مسابقات دست پیدا کنند در حالی که تنها ثمره این رقابت‌ها برای کبدی بانوان قم دعوت 2 عضو تیم دختران جوان قم به تیم ملی کشورمان بود.

/ انتهای متن/

درج نظر