رشته «سبک زندگی اسلامی» در دانشگاه‌ها نوگشایی شود

رشته «سبک زندگی اسلامی» با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در دانشگاه‌ها نوگشایی شود.

0

 سرویس خبر به دخت/

به گزارش به دخت به نقل از فارس، تلاش برای راه‌اندازی رشته «سبک زندگی اسلامی» با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به این سبک و روش در نشست هم اندیشی شورای مرکزی همایش ملی سبک زندگی اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی در محل دانشگاه امام حسین (ع) مورد تاکید قرار گرفت.

 محمدامین خواجه‌حسنی دبیر همایش شنبه شب در این نشست با اشاره به دریافت 430 مقاله در مهلت مقرر اظهار داشت: در مجموع 327 مقاله و چکیده مقاله با رعایت وحدت‌رویه توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: از مجموع مقالات 137 مقاله با رویکرد اجتماعی، 45 مقاله با رویکرد فرهنگی، 42 مقاله با رویکرد اخلاقی، 27 مقاله با رویکرد مدیریتی، 22 مقاله با رویکرد سیاسی و 10 مقاله با رویکرد حقوقی مورد سنجش و داوری قرار می‌گیرند.

خواجه‌حسنی بیان کرد: چهار کارگروه برای داوری مقالات تعریف شده است که شامل اجتماعی اخلاقی، فرهنگی اقتصادی، مدیریتی سیاسی و حقوقی است که مسئولان هر گروه مشخص شده و به برنامه‌ریزی می‌پردازند.

به گزارش فارس در این نشست اعلام شد که بیشترین مقالات از سوی نسل سوم انقلاب ارسال شده که بیانگر تمایل بیشتر این نسل و جوان‌ها به گفتمان سبک زندگی اسلامی و دغدغه فرهنگی در جامعه است.

همچنین در این جلسه برای استقرار دائمی دبیرخانه همایش در کرمان و راه‌اندازی رشته «سبک زندگی اسلامی» و یا گنجاندن این مطلب در واحدهای درسی دانشگاه تلاش صورت گیرد.

اجرای میزگرد تخصصی «سبک زندگی اسلامی» در سیمای مرکز کرمان و فضاسازی مناسب در ایام برگزاری همایش در تاریخ‌های 29 و 30 مهر ماه جاری از دیگر موضوعاتی بود که در نشست فوق مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

همایش ملی سبک زندگی اسلامی در تمدن‌سازی نوین اسلامی به همت دانشگاه امام حسین (ع) و بسیج اساتید کرمان برگزار می‌شود.

 / انتهای متن/

درج نظر