پاسخگوي‌معصوميت‌كودكان‌سوري‌کیست؟

اين دو موشک که توليد محلي و غير کارخانه‌اي بوده و حامل مواد شيميايي بوده از منطقه‌اي که تحت سيطره لواءالاسلام و زهران علوش است شليک شده بوده است.

0

سرویس خبر به دخت/


عكس‌هاي قربانيان جنايت اخير تروريست‌ها در سوريه در حالي منتشر مي‌شود كه تاكنون كشورها و مجامع مدعي حقوق بشر هيچ واكنشي به جنايات جنگي تروريست‌ها عليه مردم سوريه نشان نداده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اواخر مرداد ماه بود كه تروريست‌ها با كمك بازوهاي رسانه‌اي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي خود در صدد القا يك خبر كذب برآمدند.

تروريست‌ها با انجام حمله شيميايي عليه مردم بي دفاع منطقه غوطه شرقي در دمشق مدعي شدند دولت سوريه اين جنايت حولناك را مرتكب شده است.

بلافاصله پس از انتشار گسترده اين خبر در تلويزيون‌ها و خبرگزاري‌ها بود كه مقامات دولت‌هاي غربي و برخي كشورهاي عربي مدعي استفاده دولت بشار اسد از سلاح شيميايي شدند، ادعايي كه تاكنون اثبات نشده است.

اين در حالي است كه محمد بلوط تحليلگر عرب در پايگاه خبري المنار نوشته است: طبق گفته منابع آگاه “بشار الجعفري” سفير دائم سوريه در سازمان ملل در سفرش به نيويورک مدارکي را از ماهواره‌هاي روسي براي اثبات ادعاي خود مبني بر استفاده تروريست‌ها از سلاح شيميايي برده است.

بر طبق اين اطلاعات 2 موشک در ساعت 1:35 صبح از منطقه دوما شليک شده است.

اين دو موشک که توليد محلي و غير کارخانه‌اي بوده و حامل مواد شيميايي بوده از منطقه‌اي که تحت سيطره لواءالاسلام و زهران علوش است شليک شده بوده است.

گفته مي‌شود اين دو موشک در پاسخ به عمليات نظامي “درع المدينه” که يکي از بزرگترين عمليات‌هاي نظامي ارتش سوريه بوده است پرتاب شده است.

يکي از اين دو موشک در “جوبر” در نزديکي “البدة القديمة” و ديگري در منطقه‌اي ما بين “عربين و زملکا” سقوط کرده است.

در اين شرايط توپخانه ارتش سوريه در حدود ساعت 1 شب بمباران مقدماتي را آغاز کرده در حالي که تانک‌ها و نيروهاي پياده ارتش در ساعت 6 صبح به سمت روستاي جوبر و به سمت مواضع “جبهة الفتح العاصمة” حرکت کرده‌اند.

طبق گفته منابع آگاه “اين نيروها(تروريست‌ها) اندکي قبل از شليک موشک‌هاي شيميايي آن منطقه را کمي بعد از ساعت 1 نيمه شب ترک کرده‌اند”.

/ انتهای متن/
درج نظر